کسب درآمد ازسیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟

سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های کسب درآمد و بازاریابی به حساب می‌آید. روش بازاریابی افیلیت مارکتینگ، تأثیر مستقیم بر فروش محصولات خواهد داشت.

 به گزارش “ پیام خاوران در واقع به بازاریابی فردی خارج از کسب‌وکار سازمان در جهت فروش محصولات یا خدمات آن سازمان، افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش گفته می‌شود. به زبان ساده می‌توان گفت که افیلیت مارکتینگ همان بازاریابی پورسانتی است.

کسب درآمد ازسیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست؟

  • آیا سیستم همکاری در فروش را می‌شناسید؟
  • آیا می‌دانید چطور با کمک سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ می‌توانید به درآمدهای عالی دست پیدا کنید؟

افیلیت مارکتینگ روشی عالی برای کسب درآمد است که در همین مقاله آن را به‌صورت کامل به شما معرفی می‌کنیم.

همکاری در فروش یا همان Affiliate Marketing چیست؟

 سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های کسب درآمد و بازاریابی به حساب می‌آید. روش بازاریابی افیلیت مارکتینگ، تأثیر مستقیم بر فروش محصولات خواهد داشت. در واقع به بازاریابی فردی خارج از کسب‌وکار سازمان در جهت فروش محصولات یا خدمات آن سازمان، افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش گفته می‌شود. به زبان ساده می‌توان گفت که افیلیت مارکتینگ همان بازاریابی پورسانتی است.

به این ترتیب فردی خارج از سازمان با فروش محصولات یا خدمات آن سازمان، بخشی از سود فروش را از آن خود می‌کند بدون اینکه سرمایه اولیه ای داشته باشد. این روش برای کسانی که به دنبال فرصت کسب درآمد بدون سرمایه هستند یک فرصت طلایی است.

لازم به ذکر است که افیلیت مارکتینگ فقط به معنای فروش کالا نیست هر چند که بخش بزرگی از این روش فروش کالا است. برخی از انواع همکاری در فروش شامل موارد زیر نیز می شوند:

  • ثبت‌نام کاربر در سایت
  • کلیک روی لینکی خاص
  • شرکت در دوره آموزشی
  • نصب اپلیکیشن
  • و

البته که هدف نهایی این خدمات هم فروش بیشتر است. در نتیجه سازمان با کمک معیارهای سنجش مختلف، اثربخشی افیلیت مارکتینگ را بررسی خواهد کرد و پاداش فرد را پرداخت می‌کند. جالب است بدانید بر اساس آمار و ارقام، افیلیت مارکتینگ جزو بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی در سطح جهانی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید   محمد می آید...

سیستم افیلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

 خب به‌صورت مختصر و مفید متوجه شدید که همکاری در فروش چیست و روند کار آن به چه شکل است. حال بهتر است به‌صورت کاملاً تخصصی درباره عملکرد سیستم افیلیت مارکتینگ با شما صحبت کنیم. سیستم افیلیت مارکتینگ شامل سه بخش:

  1. Merchant
  2. ناشران
  3. کاربران

تقسیم می‌شود.

مرچنت سازمانی است که به‌دنبال همکاران می‌گردد تا در بخش فروش با آن‌ها همکاری داشته باشد. برای مثال سازمانی را تصور کنید که اقدام به تولید فرش می‌کند. این سازمان از ارگان‌های مختلف درخواست می‌کند تا کالای او را تبلیغ کنند و در صورتی که فروش از کانال آن‌ها انجام شود، مبلغی به‌عنوان پورسانت به آن سازمان پرداخت کند. در این صورت سازمان تولیدکننده فرش، مرچنت به حساب می‌آید.

در دنیای دیجیتال، سازمان‌ها در کانال‌های مختلف اقدام به تبلیغ محصول یا خدمات مرچنت می‌کنند. برای مثال سازمان می‌تواند تبلیغات بنری مرچنت را در وب‌سایت خود یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار دهد. به این ترتیب سازمان دومی که قصد فروش محصولات مرچنت را دارد، ناشر افیلیت مارکتینگ به حساب می‌آید. ناشر افیلیت مارکتینگ فردی است که در نهایت به پورسانت دست پیدا می‌کند. شاید برای شما جای سؤال باشد که سیستم افیلیت مارکتینگ در زمینه ثبت سفارش و پرداخت پورسانت چطور عمل می‌کند؟

در حقیقت مرچنت یک لینک یکتا برای فروش محصول توسط یک ناشر خاص ارائه می‌کند. به این ترتیب زمانی که کاربر اینترنتی روی لینک یکتای ناشر کلیک کند و خرید خود را به پایان برساند، این خرید در سامانه ثبت شده و پورسانت آن برای فروشنده یا همان ناشر لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید   مهارتهای زندگی| اعجاز کلام کوتاه در یکصد نسخه طلایی (2)

آیا افیلیت مارکتینگ فقط محدود به خرید محصول می‌شود؟

شاید تصور کنید که افیلیت مارکتینگ فقط محدود به خرید محصول توسط کاربر است. البته باید بدانید در ابتدا افیلیت مارکتینگ فقط بر مبنای فروش نهایی بنا شده بود؛ اما به‌تدریج شاخه‌های مختلف به افیلیت مارکتینگ اضافه شدند. در حال حاضر انواع افیلیت مارکتینگ به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • پرداخت به‌ازای فروش نهایی؛
  • پرداخت به‌ازای جذب مشتری بالقوه یا همان لید؛
  • پرداخت به‌ازای نمایش آگهی؛
  • پرداخت به‌ازای کلیک.

 

پرداخت به ازای فروش نهایی

سیستم پرداخت به ازای فروش نهایی افیلیت مارکتینگ کاملاً واضح است و هیچ جای ابهامی باقی نمی‌گذارد. همان طور که در بخش‌های قبلی صحبت کردیم، وقتی که کاربر از طریق لینک یکتای ناشر وارد وب‌سایت مرچنت شود و فروش نهایی صورت بگیرد، مبلغی برای پورسانت به ناشر پرداخت می‌شود. در بخش قبلی خاطرنشان کردیم در صورتی که کاربر با لینک یکتا وارد شود و پس از مدتی خرید خود را نهایی کند، باز هم پورسانت به ناشر تعلق می‌گیرد. به این روش CPS یا همان Cost Per Sell گفته می‌شود.

پرداخت به ازای هر کلیک

پرداخت به ازای هر کلیک جزو بهترین روش‌های پرداخت به ناشر به حساب می‌آید. در این روش، ناشر بنر تبلیغاتی مرچنت را در وب‌سایت خود قرار می‌دهد و به ازای هر کلیک کاربر روی بنر مرچنت، مبلغی به ناشر پرداخت می‌شود. به این سیستم افیلیت مارکتینگ، سیستم پرداخت به ازای هر کلیک یا CPC گفته می‌شود که به آن Cost Per Click گفته می‌شود.

بهترین سیستم همکاری در فروش

در حال حاضر سیستم‌های مختلف همکاری در فروش در ایران نیز وجود دارد. در ابتدا این وبسایت‌ها از سیستم‌های معروف همکاری در فروش خارجی همانند

  • Amazon affiliate
  • Affise
  • Tapfiliate
  • talon

الگوبرداری کردند. در حال حاضر سیستم‌های همکاری در فروش ایرانی جزو قدرتمندترین سیستم‌های همکاری در فروش در دنیا هستند. وب‌سایت درجه جزو بهترین سیستم‌های همکاری در فروش ایرانی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید   مهارتهای زندگی| اعجاز کلام کوتاه در یکصد نسخه طلایی (6)

این وب‌سایت محتوای راهنمای خرید در حوزه‌های مختلف منتشر کرده و در همین زمینه به نرخ تبدیل مناسبی نیز دست پیدا می‌کند. وب‌سایت اتاق نیز جزو برترین سیستم‌های همکاری در فروش است. این وب‌سایت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فعالیت می‌کند و به‌صورت غیرمستقیم کاربران را به‌سمت دیجی‌کالا هدایت می‌نماید. به همین شکل، وبسایت‌های مختلفی از جمله تاپ ترین‌ها، آی باند، به نظر و… نیز در زمینه‌های مختلف مشغول به معرفی محصول و تولید محتوا هستند و اقدام به جذب مشتریان بالقوه می‌کنند.

دایان شاپ نیز جزو بهترین سیستم‌های همکاری در فروش را به ناشران مختلف ارائه می‌دهد. این سیستم کسب درآمد از نظر شیوه کاری، کمی با سایر پلتفرم‌ها متفاوت است. این پلتفرم کلیه محتوای مورد نیاز وی، اعم از سایت، عکس، محتوای محصول و … را فراهم می‌کند. صرفا ثبت دامنه اختصاصی و یا ساب دامین برای شروع فعالیت کفایت می‌کند.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش افیلیت مارکتینگ به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://dayanaffiliate.com/blog/category/affiliate-marketing-articles/

چطور از روش همکاری در فروش درآمد داشته باشم؟

هرکس می‌تواند مرچنت یا ناشر باشد.در صورتی که وب‌سایت یاهرگونه پلتفرم پرمخاطب داشته باشید، می‌توانیدبه ناشری عالی تبدیل شوید و با سازمان‌های مختلف فعالیت کنید. به این ترتیب به ازای هر فروش، هر نمایش، هر کلیک یا هر تبدیل، درآمد کسب خواهید کرد. جالب اینجاست که می‌توانید به‌صورت هم‌زمان با چند سازمان مختلف در ارتباط باشید یا محصولات متنوع یک سازمان پرتنوع همانند دایان شاپ را به فروش برسانید. همچنین در صورتی که محصول یا خدمات خاصی را عرضه می‌کنید و به‌دنبال افزایش فروش هستید، می‌توانید سود خود را با ناشران سهیم شوید و به این ترتیب از افزایش فروش و افزایش عایدی خودتان لذت ببرید.

منبع: https://www.alef.ir/news/4000710008.html

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها