سبد ۳هزار دزی واکسن برکت به استان خراسان جنوبی رسید

در حال حاضر واکسیناسیون در خراسان جنوبی به جامعه هدف به ۶۸ درصد رسیده است و واکسن برکت که متقاضیان زیادی داشت روز گذشته سه هزار دز وارد استان شد .

به گزارش” پیام خاوران “ ، واکسن کرونا که این روزها عرصه را برای این ویروس چموش جهش یافته تنگ تر کرده است و تزریق این واکسن در سنین مختلف همچنان در استان خراسان جنوبی ادامه دارد.

از نوجوان گرفته تا جوان و میانسال و پیر برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می کنند و سرعت واکسیناسیون سبب شده تا تعداد موارد ابتلا به کرونا و فوتی های ناشی از این بیماری تا حد زیادی کاهش یابد .

اما در کنار واکسیناسیون باز هم نباید از کرونای چموش و سرکش غفلت کرد چرا که همچنان در پی این است تا از هر طریقی حتی یک نفر را مبتلا ، راهی بیمارستان و یا خدای نکرده راهی خانه آخرت کند .

در حال حاضر بهترین راه کار برای مقایله با این اسب چموش سرکش تزریق واکسن است از آن جایی که خوشبختانه واکسن موجود است همه افراد باید تلاش کنند تا نسبت به تزریق آن اقدام کنند .

در چند روز گذشته بود که شاهد اعتراض مردم بیرجند از عدم وجود واکسن برکت در سطح شهر  بودیم .حال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر خوش واکسن برکت را میدهند.

آنگونه که دبیر ستاددانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی  به خبرنگار ما گفت: در روز گذشته محموله ای ۴۳هزار دوزی شامل انواع واکسن اعم از برکت سیتوفارم آسترازنکا خبر داد.

شریف زاده با بیان اینکه از سهمیه واکسن ۴۳هزار دزی تعداد ۳۵هزار دز سینوفارم، ۳هزار دز برکت و ۵هزار دز استرازنکا است افزود: از امروز افراد بالای ۳۰ سال برای تزریق نوبت اول برکت می توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید   آغاز برداشت گندم در خراسان جنوبی

دبیر ستاددانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با تزریق انجام شده ۶۸ درصد جامعه هدف استان واکسن کرونا دریافت کردند که پیش بینی میشود تا آخر هفته به ۷۰ درصد برسد .

شریف زاده در پاسخ به کارت الکترونیکی واکسن افزود: افرادی که هر دو نوبت واکسن را دریافت کردند میتوانند  به سامانه سلامت مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی تاریخ تولد و شماره موبایل اطلاعات خود را ثبت کنند که با ارائه کد ملی باید شماره تماس به نام فرد باشد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها