سبقت غیرمجاز در صدر تخلفات رانندگان خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از فوت ۲۳۴ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای استان خبر داد و گفت: تصادفات فوتی ۳ درصد افزایش داشته و ۲ درصد مجموع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ علیرضا رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار نگران‌کننده تصادفات در استان خراسان‌‌جنوبی، اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۰۰ فقره تصادف درون‌شهری و جاده‌ای در استان به وقوع پیوسته است.

وی افزایش ۲ درصدی تصادفات در استان خبر داد و بیان داشت: ۲۶ درصد تصادفات جرحی بوده و ۴ هزار و ۳۴۳ نفر در این تصادفات مجروح و توسط گروه‌های امدادی و اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از فوت ۲۳۴ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای استان خبر داد و عنوان کرد: تصادفات فوتی ۳ درصد افزایش داشته و ۲ درصد مجموع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رضایی با اعلام اینکه ۸۷ درصد فوتی‌ها در جاده‌ها و ۱۳ درصد در شهرها بوده است، مطرح کرد: در این مدت ۸ هزار و ۴۰۰ فقره تصادف خسارتی رخ داده که ۴ درصد افزایش داشته است.

وی با یادآوری اینکه در شهریور امسال ۱۰ نفر کمتر از ۴۸ ساعت در جاده‌های شهرستان طبس فوت شدند، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا هشتم مهرماه در تصادفات فوتی و تعداد نفرات ۸ درصد افزایش داشتیم و این آمار در تصادفات جرحی به ترتیب یک و ۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اضافه کرد: یکسری تصادفات مربوط به برخورد خودرو با شتر در راه‌های استان است که هفته گذشته یک نفر فوت و ۴ نفر مجروح شدند و از ابتدای سال ۴ فوتی در این زمینه گزارش شده است.

رضایی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد تصادفات رخ داده در جاده‌های استان به علت خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده، اضافه کرد: سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از مهم‌ترین عوامل تصادف در محورهای استان است.

بیشتر بخوانید    طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب نهایی می رسد

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها