ورود زعفران قاین به بازار بورس موجب شفافیت قیمت می‌شود

 رئیس شورای ملی زعفران گفت: ورود زعفران قاین به بازار بورس موجب شفافیت قیمت و افزایش کیفیت محصول تولیدی می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“؛ محسن احتشام در جمع خبرنگاران با اشاره به گشایش انبارهای جدید زعفران در بورس کالا با توجه یک سری استانداردها، اظهارکرد: به نظر من این اتفاق در نهایت به نفع محصول استراتژیک زعفران خراسان‌جنوبی و قاین خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند و رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه در این شیوه تولیدکنندگان می‌توانند زعفران تولیدی خود را به این انبارها سپرده تا از طریق بورس معامله کنند، بیان‌کرد: استقبال کشاورزان و تولیدکنندگان از این روند بسیار خوب بوده است و باید به سمتی برویم که این فرایند گسترش پیدا کند.

احتشام در زمینه ثمرات ورود زعفران به بازار بورس گفت: نتیجه نخستی که از ورود زعفران قاین به بازار بورس حاصل می‌شود، شفافیت قیمت برای این محصول است تا کشاورزان و تولید کنندگان ما بتوانند درآمد مطلوب‌تری را از نتیجه زحمات خود به دست بیاورند.

وی اظهارکرد: دومین نتیجه و ثمری که این اتفاق رقم خواهد زد، افزایش کیفیت زعفران تولیدی است که این افزایش کیفیت میزان خرید را نیز افزایش خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند در زمینه قیمت خرید زعفران در سال جاری نیز گفت: در این زمینه نیز رایزنی‌ها و گفت و گوها صورت گرفته است و از طریق جهاد کشاورزی به اطلاع کشاورزان عزیز خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اقتصاد خونی در رگ های جامعه است/ کار اقتصادی در شرایط فعلی کشور جهاد است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها