ستاد استانی گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خراسان جنوبی تشکیل شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از تشکیل ستاد استانی و هفت کارگروه تخصصی جهت گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی  در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“،حجت الاسلام احمد ملایی با اشاره به مناسبت های پیش رو از جمله هفته وحدت؛ وحدت همه انسانهای آزاده در مقابله با مستکبران و در دفاع از مظلومان و ستمدیدگان عالم و وحدت بین مسلمانان را بسیار مهم و تاثیر گذار در جامعه اسلامی دانست و گفت: باید با وحدت و برادری توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد و تاکید امامین انقلاب بر وحدت بین مسلمین گفت: وحدت، همدلی و برادری ضرورت امروز امت اسلام است. چرا که دشمنان اسلام در صدد تفرقه اندازی میان مذاهب مختلف اسلامی  هستند و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) “دست‌های ناپاکی که بین شیعه و سنی در این ممالک اختلاف می‌اندازد اینها نه شیعه هستند و نه سنی؛ اینها دست‌های ایادی استعمار هستند که می‌خواهند ممالک اسلامی را از دست آن‌ها بگیرند”.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، یوم الله ۱۳ آبان را روزی تاریخی و شاخص  در انقلاب اسلامی معرفی نمود  و افزود: سیزدهم آبان ماه یادآور روزی بزرگ، سرنوشت ساز و مهم در تاریخ معاصر مردم بصیر و مقاوم ایران اسلامی است که سه رویداد برجسته، تبعید حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و نیز کشتار ددمنشانه دانش-آموزان در سال ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی و تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا توسط گروهی از دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ از وقایع مهم این مناسبت ملی است.

در ادامه جلسه پس از تبادل نظر اعضای مجمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ برای گرامیداشت شایسته و مطلوب هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؛ کارگروه مراسم با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ، کارگروه ارتباطات، اطلاع رسانی و فضای مجازی با مسئولیت صدا و سیمای مر کز استان، کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان با مسئولیت اداره کل آموزش و پروش استان، کارگروه دانشگاهیان با مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، کارگروه حوزه و روحانیت با مسئولیت مدیریت حوزه علمیه استان، کارگروه مساجد با مسئولیت ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان و کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی با مسئولیت شهرداری بیرجند تشکیل شدند.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی در سوگ رحلت پیامبر اسلام (ص) غرق در عزا و ماتم شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها