تلاش دشمن برای درهم شکستن قانون است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تلاش دشمنان ما همواره در جهت درهم شکستن قانون و ایجاد آسیب های مختلف اجتماعی است.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت الله سید علیرضا عبادی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: عالمی که در آن زندگی می کنیم چه سخت افزار و چه نرم‌افزارش، تمام قانون است و حرکت اشیاء از نقص به سوی کمال طی یک فرمول انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنهایی که از آنان به بزرگ تعبیر می شود که بزرگ هم هستند؛ وقتی می گوییم یک فیلسوف یعنی کسی که به اصول و قوانین عقلی تسلط دارد و در حکمت عملی رفتارش را با آن وفق می دهد یا وقتی می گوییم فقیه یعنی به قواینن فقه و وحیانی آگاهی دارد.

وی ادامه داد: اینها دو نوع است یکی علم به این قوانین و دیگری التزام به این قانون است.

عبادی با بیان اینکه در حرکت های طبیعی مثل جمادات و حیوانات که مسیر را طی می کنند تعلیم و تعلم ندارند و بالفطرت آن را می دانند، تأکید کرد: اما انسان باید به قوانین آشنا شود، نمی داند و باید کسب علم کند و آن وقت ملتزم به این قوانین باشد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: باید به همه قشرهای جامعه این توصیه باشد که با نیروی انتظامی خیلی همکاری داشته باشند که البته پیکره مردم اینگونه هستند که نیروی انتظامی را نیروی موثر در جهت رشد و کمال جامعه می دانند که شبانه روز نمی شناسند اما متخلفانی نیز هستند که در این آمار و ارقام‌ها نگران کننده است.

بیشتر بخوانید   اختصاص بالاترین تعهد گازرسانی روستایی در کشور به استان خراسان جنوبی

وی گفت: رعایت مقررات و قوانین رانندگی مستقیم با جان خودشان بستگی دارد اما وقتی آمار تخلف و تصادفات جاده ای رو به افزایش است چه باید کرد؟ حتی در زمستان‌های سردی که پلیس در مناطق برف‌خیز مشغول خدمت است و آن همه از رسانه ها برای داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده ها توصیه می شود اما برخی همان مسائل اولیه را نیز رعایت نمی کنند.

عبادی با تأکید بر پلیس مأموریت های مختلفی را برعهده دارند، اظهار کرد: همه کسانی که دوست ما هستند از اجرای قانون و رشد در جامعه حمایت می کنند اما تلاش دشمنان ما همواره در جهت درهم شکستن قانون و ایجاد آسیب های مختلف اجتماعی است که خیلی وقت ها از بیرون اینچنین القا می شوند و عده ای هم در داخل به نوای آنان می رقصند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنابراین حقی که نیروی انتظامی بر گردن جامعه دارد انکارناپذیر است و امیدواریم در خدمتی که رهبر معظم انقلاب از آن به جهاد در راه خدا تعبیر کردند، موفق باشید.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها