بیش از ۳۸۰ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان‌جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: ۳۸۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۲۰ دلار کالا طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ از گمرکات خراسان‌جنوبی صادر شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن رحیمی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست امسال کل کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان‌جنوبی از نظر ارزشی ۳۸۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۲۰ دلار و از نظر وزنی نیز یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۹۳۴ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس آمار کالاهای صادراتی خروجی از نظر ارزشی نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش و از نظر وزنی ۲۴ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تعداد سه هزار و ۲۰۴ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۶۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۹۰ دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۱۴ درصد افزایش داشته است.

رحیمی‌زاده بیان‌کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات خراسان‌جنوبی در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ صیفی‌جات، سیمان، کاشی، سرامیک، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، قیر، خرما و میلگرد بوده است.

وی با بیان اینکه عمده اقلام صادراتی به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است، ادامه‌داد: تعداد پروانه ارائه شده صادرات موضوع ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی) نیز در شش‌ماه نخست نیز هفت هزار و ۱۵۵ فقره بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۳۱ فقره اظهارنامه وارداتی ۱۰ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۹۴ دلار و به وزن هزار و ۱۵۷ تن در شش‌ماه نخست سال ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید   اجرای مرحله دوم طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان جنوبی

رحیمی‌زاده بیان‌کرد: آمار اظهارنامه وارداتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۴۴ درصد، از نظر ارزش هزار و ۱۳۱ درصد و از نظر وزن ۳۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده اقلام وارداتی به خراسان‌جنوبی را قطعات مربوط به خط تولید کاشی، لوازم و قطعات مربوط به معدن، کائوچو، کلروبوتیل، بذر یونجه، ترنجبین، شاهدانه بو داده، زغال شسته نشده، بارهنگ فرآوری نشده و تخم ریحان فرآوری نشده تشکیل نشده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآور شد: عمده اقلام وارداتی از کشورهای امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان وارد شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها