گرانی تخم مرغ در بازار بیرجند و گلایه مردم

این روزها که گرانی بر سفره‌های مردم را کوچک کرده و این بار به سراغ تخم مرغ رفته و این کالا در بیرجند گران شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سریال تلخ گرانی در خراسان جنوبی تمامی ندارد گویی بختک گرانی روی سفره مردم خود را پهن کرده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

مردم هم معتقد هستند گرانی میهمان ناخوانده‌ای است که از سال‌های گذشته تاکنون با زندگی مردم عجین شده و مانند کرونا قصد رفتن ندارد از سویی دیگر کاسه صبر مردم لبریز کرده و صدای مردم را بلند کرده و معتقدند روز به روز قدرت خریدشان کاهش یافته است و دیگر رمقی برای خرید ندارند.

یکی از شهروندان بیرجندی با بیان اینکه همین چند روز پیش بود که خبر ناگوار افزایش قیمت گوشت از طریق رسانه ها منتشر شد گفت: پرواز گرانی و پر کشیدن اقلام اساسی یکی پس از  دیگری از سفره مردم همچنان ادامه دارد یک‌ روز گوشت روز دیگر برنج و حالا نوبت به تخم مرغ رسیده، سرعت افزایش قیمت‌ها به حدی بالا است که نظارت‌ها را جای گذاشته و گویی دوربین نظارت مسئولان به پای سرعت گرانی‌ها نمی‌رسد.

افزایش قیمت تخم مرغ از ۱۷ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان

دیگر شهروند هم با گلایه از افزایش قیمت تخم مرغ از ۱۷ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان گفت: گرانی‌ها قصد رفتن ندارند و مردم هم به ناچار به این وضعیت عادت کرده‌اند اگر روزی غذای املت برایمان غذایی به صرفه بود اما این روزها با گرانی تخم مرغ و گوجه حتی املت هم غذای اعیانی شده است.

یکی از فروشندگان تخم مرغ در بیرجند هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تایید افزایش قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه شاهد افزایش قیمت تخم مرغ در استان هستیم.

بیشتر بخوانید   تغییرات در استانداری خراسان جنوبی در اولین روزهای کاری استاندار

وی ادامه داد: ما هم تخم مرغ را با قیمت گران خریداری می‌کنیم اما شهروندانی که برای خرید تخم مرغ مراجعه می‌کنند با مشاهده افزایش قیمت تخم مرغ به ما گلایه و اعتراض می‌کنند.

این فروشنده هم که  از افزایش  قیمت‌ها گلایه مند است معتقد است وقتی کالایی پر مصرف افزایش قیمت پیدا می‌کند برای ما هم به صرفه نیست چرا که از یک سو قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و از سویی دیگر به تبع افزایش قیمت یک اقلام، اقلام دیگر هم افزایش می‌یابند.

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند هم به خبرنگار ما گفت: تخم مرغ از چهارشنبه گذشته افزایش قیمت دارد آن گونه که از هر کیلو ۱۷ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

زجاجی افزایش قیمت را کشوری دانست و افزود: قیمت یک شانه تخم مرغ  در حال حاضر بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها