افزایش سرمایه گذاری در خراسان جنوبی/ ۱۸۹ مجوز صنعتی در استان صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۱۱ برابری سرمایه گذاری در استان و صدور ۱۸۹ مجوز صنعتی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، عباس جرجانی در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت ایجاد و بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی هفت هزار نفر در استان خراسان جنوبی مشغول به کار شوند که این تعداد جواز صنعتی از نظر پیش‌بینی اشتغال ۱۷ برابر و به لحاظ تعداد جواز صادره ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: تاکنون در حوزه صنعت استان واحدهای شاخصی در زمینه‌های مختلف تولیدی ایجاد شده که زمینه اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای شناسایی ظرفیت‌های تولید در کشور، استان خراسان جنوبی با تولید سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ، ۲۱ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک همچنین تولید بالغ بر ۳۱ هزار تن انواع لاستیک خودرو، رتبه‌های شاخص را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: در ۶ ماه سال جاری ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال در خراسان جنوبی صادر شده است.

جرجانی افزود: این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۳۹۰ نفر را فراهم آورده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در زمینه رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد، از ابتدای سال جاری ۱۳ واحد صنعتی با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانی و ملی به چرخه تولید بازگشتند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: بهره‌برداری از ۱۱ طرح کوچک، بزرگ و متوسط در دست اجرا در زمینه‌های تولید شمش طلا، تولید کنسانتره آهن، کاشی و سرامیک و سایر محصولات در سطح استان با سرمایه‌گذاری بیش از هشت هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۸۰۰ نفر در راستای تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و صنایع معدنی استان از جمله اولویت‌های سازمان صمت در سال جاری است.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت" هفته فرهنگ مالیاتی" 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها