رئیس بنیاد مسکن: جشن پایان مقاوم‌سازی روستاهای کشور در سال ۱۴۱۰

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: برنامه‌ریزی بر این است سال ۱۴۱۰ باید جشن پایان مقاوم‌سازی روستاها را بگیریم و یک واحد روستایی غیرمقاوم در استان‌ها نداشته باشیم.

به گزارش “پیام خاوران“، اکبر نیکزاد ثمرین در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: در بحث بهسازی مسکن روستایی در سال ۸۴ تنها ۷ درصد از مسکن‌های روستایی ما مقاوم بودند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بهسازی کردیم افزود: امروز حدود نیمی از واحد‌های روستایی در کشور مقاوم شدند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: استان خراسان جنوبی از استان‌هایی است که در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۲ تا ۳ درصد از متوسط کشوری جلوتر است.

نیکزاد تصریح کرد: برنامه‌ریزی بر این است سال ۱۴۱۰ باید جشن پایان مقاوم‌سازی روستاها را بگیریم و یک واحد روستایی غیرمقاوم در استان‌ها نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر کار بسیار سختی است زیرا اکثر واحدهایی که مقاوم‌سازی نشده‌اند از نظر مالی متوسط و نیمه متوسط هستند اما کار باید انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه ۱۰ درصد از تعداد واحد‌های مسکونی روستایی باقی مانده باید هر ساله بهسازی و مقاوم سازی شوند یادآور شد: برای انجام این امر زحمات زیادی کشیده می‌شود.

نیکزاد به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور در اجرای طرح هادی ۴۰ هزار روستاست و افق طرح هادی ما ۱۰ ساله است و در این راستا هرساله باید ۱۰ درصد این روستاها را در برنامه بازنگری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کار ما خدمات‌رسانی است و از مدیران‌مان سخنرانی نمی خواهیم افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کشور از چندین زاویه نعمت است زیرا علاوه بر اینکه یک ریال بار مالی به دوش دولت ندارد، در همه استان‌ها ناوگان بزرگ ماشین‌آلات سنگین دارد که این ماشین‌آلات در خدمت مسئولان کشور است و اگر یک نقطه دچار حادثه شود فوری استان‌ها وارد عمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید   مراسم جشن نور چشمی های خدا در بیرجند برگزار شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه ما به برکت این انقلاب و نظام فرمولی داریم که خیر دنیا و خیر آخرت و خدمت‌رسانی به مردم است گفت: همه مسئولان دلسوز خدمت به مردم را از ما می‌خواهند.

نیکزاد با بیان اینکه روند خدمت‌گزاری شتاب بیشتری خواهد گرفت بیان کرد: بیشترین فعالیت بنیاد مسکن در نقاط محروم است که باید قدر این نعمت را بدانیم و کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم کارهای بر زمین مانده بسیاری داریم خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خودمان را برای خدمت‌رسانی به مردم در نقاط محروم روستایی به کار ببریم زیرا دعای خیر مردم بلا را از انسان دور می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه زمانی که انجام وظایف ما در بنیاد مسکن به خوبی انجام شود یعنی خدمت‌رسانی به مردم به نحو مطلوب انجام می‌شود یادآور شد: باید همه ما در جهت کمک به محرومان تلاش کنیم‌.

نیکزاد اظهار داشت: ما بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم و بسیاری از شهدای ما گمنام رفتند و ما امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم و نباید غرور داشته باشیم زیرا در مقابل کار شهدا ما هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

قاسم تنها مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: کمک‌رسانی به محروم‌ترین قشر جامعه از رسالت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها