جلوی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در خراسان جنوبی گرفته شود

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های متولی بر ساخت وساز‌ها نظارت کنند تا جلوی ساخت و ساز‌های بی کیفیت و غیرمجاز گرفته شود.

به گزارش پیام خاوران، حجت الاسلام وحدانی نیا در دومین کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد ذیل ستاد استانی باز آفرینی شهری گفت: برای حفظ بیت المال اهمال کاری پذیرفته نیست.

وی افزود: به دنبال اقدامات عملی در حوزه بافت‌های ناکارآمد هستیم تا بتوانیم ساماندهی مناسبی را برای بافت شهری و روستایی در نظر بگیریم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی مکان‌ها در بافت ناکارآمد به پاتوق معتادان تبدیل شده بود گفت: در شهریور امسال اقدامات جهادی برای تخریب این بافت‌ها صورت گرفته است.

وحدانی نیا، با اشاره به ساخت و ساز‌ها در بستر رودخانه‌ها نیز گفت: دغدغه مندی دستگاه‌ها برای بستر رودخانه‌ها قابل تقدیر است و در صورت اخذ نکردن سند ساخت وساز‌ها در این بخش غیر مجاز تلقی می‌شود.

وی با اشاره به کمربند سبز شهری بیرجند گفت: اقدامات شهرداری در حوزه کمربند سبز که مدیریت ریزگرد‌ها و هوای پاک و تعیین محدوده شهر است و باید همه‌ی دستگاه‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان جنوبی تاکید کرد: به منظور بهره مندی آحاد جامعه، دستگاه‌ها همکاری لازم را در بحث آموزش با صدا و سیما داشته باشند تا بتوانیم تبعات حقوقی مباحث مختلف را کاهش دهیم.

وحدانی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید دور نگری لازم را در صیانت از اراضی داشته باشند گفت: در قدم‌های اول باید با بنگاه‌های که در خصوص تفکیک و ساخت و ساز‌ها اقدام می‌کنند برخورد شود.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:هشتمین واحد فرآوری بنتونیت سرایان به بهره برداری رسید

وی اظهار داشت: دستگاه‌های متولی بر ساخت و ساز‌ها در روستا‌های نزدیک شهر بیشتر نظارت داشته باشند تا تخلفی صورت نگیرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان جنوبی به شهروندان و بنگاه‌های معاملاتی که اقدام غیر قانونی در تقسیم و فروش اراضی دارند هشدار داد هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز تخریب خواهد شد.

در این جلسه با توجه به دستورالعمل‌هایی که در حوزه دادستانی در خصوص حقوق عامه ابلاغ شده در حفظ و‌صیانت از بیت المال اگر مدیری ترک فعل انجام دهد بدون شک دادستانی ورود پیدا خواهد کرد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها