ترکیه واردات فرش ایرانی را ممنوع کرد

قبل از انقلاب فرش دستباف مهمترین کالای صادراتی ایران بعد از نفت بود. اما حالا آمارهای اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد صادرات فرش در سه ماه نخست امسال حدود پنج میلیون دلار بوده، این آمار به معنای آن است که صادرات فرش عملا نزدیک به صفر است.

به گزارش “پیام خاوران“، در دهه‌های گذشته فرش ایران به کشورهایی از جمله آمریکا، اروپا، چین، مالزی، ترکیه و … صادر می‌شد اما حالا تحولات سیاسی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی این صنعت را منزوی کرده است.

آقامیری، رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در گذشته ترکیه علاقه زیادی به فرش ایرانی داشت اما تحولات سیاسی باعث شد که صادرات فرش به این کشور هم متوقف شود.

وی افزود: در گذشته هم اندکی فرش به آذربایجان صادر می‌شد اما حالا مدت‌هاست که دیگر فرشی به این کشور صادر نمی‌شود.

رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد در چند سال اخیر صادرات فرش ایران به دو میلیارد دلار رسیده بود اما در دولت قبل با تصمیمات لحظه‌ای و مطرح شدن پیمان ارزی، صادرات فرش ایران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ۵۰ میلیون دلار رسید.

آقامیری بیان کرد: یک زمانی تنها خریداران فرش ایرانی اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و آسیای دور بودند اما حالا با از دست دادن این بازارها صادرات فرش به کشورهای همسایه هم امکان‌پذیر نیست.

منبع: تجارت‌نیوز

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   افزایش ۹ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها