امنیت شهروندان در گرو رعایت اصول پدافند غیر عامل در تمام پروژه‌ها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: رعایت اصول پدافند غیر عامل در تمام پروژه‌ها، امنیت شهروندان را تضمین می‌کند.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد فرهادی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه عمران و تأسیسات شورای پدافند غیر عامل استان خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل در تمام شئونات زندگی ما تأثیر گذار است، لذا هفته پدافند غیرعامل، فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) اتفاقات خوبی در حوزه پدافند غیر عامل رقم خورده ، تصریح نمود: با توجه به این که در آستانه هفته پدافند غیر عامل قرار داریم، باید اهمیت این موضوع، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی؛ هم در سیستم اداری و هم مردم باید موضوع توجه به مقوله پدافند غیر عامل در هر کار و فعالیتی ، فرهنگ سازی شود.

فرهادی با تأکید بر این که موضوع پدافند غیر عامل با بحران متفاوت است، متذکر شد: در موضوع پدافند غیرعامل، انسان نقش بسزایی دارد اما بحران، مربوط به حوادث قهریه ای است که بدون دخالت بشر شکل می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی خطاب به مدیران دستگاه های مرتبط با موضوع پدافند غیر عامل گفت: از فرصت هفته پدافند غیرعامل برای معرفی این موضوع مهم نهایت استفاده را برده و باعث نشر بیشتر فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه شوید.

وی از اقدامات خوب و ارزشمند استان در حوزه پدافند غیر عامل گفت و ارزیابی برق اضطراری ادارات را به عنوان نمونه ای از این کارها نام برد.

فرهادی گفت: تیم های ارزیاب توانسته اند به خوبی نقاط قوت و ضعف برق اضطراری دستگاه های اجرایی را شناسایی نمایند و با تأیید این تیم ها، می توان گفت برق اضطراری ادارات استان به خوبی تأمین شده است.

بیشتر بخوانید   ابلاغ بخشودگی سود و استمهال بدهی کشاورزان و دامداران خسارت دیده خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: از طریق دفتر پدافند غیر عامل استان با دستگاه هایی که در تأمین برق اضطراری مشکل دارند، مکاتبه شود تا در بازه زمانی مشخص نسبت به حل این مشکل اقدام نمایند.

فرهادی افزود: اگر قرار است مانوری در خصوص هفته پدافند غیر عامل برگزار شود، باید قبل از آن اطلاع رسانی شده و بین دستگاه های مربوطه، هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

تسریع در روند اجرای پروژه زائرسرای استان در مشهد مقدس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین در جلسه هیئت امنای بنیاد زائر امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: با تأکید شخص استاندار، اقدامات باید به گونه ای باشد که عملیات اجرایی زائرسرا شتاب بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که از آخرین وضعیت اجرای پروژه زائرسرا ارائه گشت، فنداسیون پروژه به اتمام رسیده و وارد مرحله اجرای سازه شده است.

فرهادی تصریح کرد: امروز مقرر شد کمیته ای برای تأمین منابع مالی پروژه و استفاده از ظرفیت‌های مختلف قانونی، بخش خصوصی، خیرین و … تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری منظم و مستمر جلسات هیئت امنا به صورت ماهانه از دیگر مصوبات امروز بود گفت: هدف از برگزاری این جلسات، پیشبرد هرچه سریعتر پروژه است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها