۷۰۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی درمیان بهسازی و تسطیح شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای درمیان از اجرای عملیات تسطیح ۷۰۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، رضا نوری مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات تسطیح و رگلاژ ۷۰۰ کیلومتر از مسیرهای شنی و خاکی این شهرستان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به منظور تردد روان روستائیان و در راستای برطرف کردن ناهمواریهای بوجود آمده در اثر بارندگی توسط ۲ اکیپ در سه بخش مرکزی، قهستان و گزیک اجرایی شده و هم اکنون تردد ایمن و روان ساکنین این روستاها در این محورها جریان دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای درمیان با بیان اینکه راههای ارتباطی از مهمترین عوامل توسعه ای هر منطقه محسوب می شوند افزود : این اداره در راستای اهداف سازمان همواره بهبود وضعیت راههای روستایی را با بکارگیری تمامی تجهیزات و امکانات مورد توجه قرار داده است.

صدور بیش از ۹۶۶ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران گفت: ۹۶۶ فقره کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در شش ماهه نخست سال جاری برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر چهار مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

جلال زاده افزود: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

بیشتر بخوانید   قوانین نامتناسب با مناطق محروم مخل روند تولید است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

جلال زاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است تاکید کرد: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۲۷۳ راننده باری وانت بار و یک هزار و ۵۸ راننده بخش حمل و نقل مسافری در خراسان جنوبی در حوزه این اداره کل مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها