مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:طرح نظام ارجاع در بیمه سلامت خراسان جنوبی اجرا می‌شود

نظام ارجاع پزشک خانواده برای بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی در خراسان جنوبی از ابتدای مهرماه مشمول می‌شود و در این راستا اکنون نخستین گام نظام در شهرستان‌های طبس، فردوس، قاین و بیرجند بیمه شدگان صندوق همگانی شامل ۵۰ هزار نفر است.

به گزارش “ پیام خاوران “، در استان خراسان جنوبی ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

در این راستا بیمه سلامت می‌تواند با ارائه خدمت نسخ الکترونیک بخش قابل توجهی از دغدغه‌های درمانی مردم را برطرف کرده و با اجرای این طرح بحث صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و زمان عملیاتی شود.

همچنین در بحث کرونا نیز با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه‌شدگان به دفاتر پیشخوان طرح نسخه الکترونیک گامی مهم است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در آبان‌ماه سال ۷۳ در بحث بیمه درمان بحث قانون بیمه همگانی تصویب شد و این مهم نقطه عطفی شد تا آحاد ملت بتوانند از بیمه استفاده و حفاظت مالی شکل گیرد.

علی اربابی افزود: پیرو این مصوبه سازمان خدمات بیمه همگانی در سال ۷۴ تاسیس شد که وظیفه عمده آن حفاظت مالی مردم در بحث درمان بود.

اربابی بیان کرد: در راستای تحقق بیمه همگانی صندوق‌های دیگری در بیمه سلامت شکل گرفت و با خدمات خوب این سازمان و اعتماد نمایندگان مجلس و دولت از سازمان بیمه سلامت، بر تعهدات سازمان و تعداد صندوق‌ها افزوده و رویکرد درمان‌گر تقویت شد.

وی تصریح کرد: تنوع بیمه درمانی ایراداتی در کل کشور ایجاد کرد و سبب رفتارهای متنوع شد و در سال ۹۱ درمان به بحث کلان ارتقا یافت و از سلامت تغییر شکل داد و پیشگیری و بهداشت هم در ظرف بیمه سلامت قرار گرفت و به سازمان بیمه سلامت تغییر نام پیدا کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین تجمیع بیمه‌ها در بیمه سلامت مورد توجه قرار گرفت و گستره پوشش بیمه‌ای بیشتر شد و قانون بیمه همگانی به طور کامل اجرایی شد.

بیشتر بخوانید   رشد بیش از ۶۰ درصدی جابجایی مسافر در خراسان جنوبی

اربابی یادآور شد: خوشبختانه از سال ۹۳ با اجرای طرح تحول سلامت این اتفاق کامل شد و تمام مقتضات لازم برای بهره‌مندی مردم فراهم و صندوق‌های بیمه‌ای مستقر در بیمه سلامت به ۶ صندوق افزایش یافت.

وی اظهار داشت: امروز همه آحاد ملت ایرانی می‌توانند در بیمه سلامت مشغول بیمه نامه شوند و از ظرف کلان بیمه سلامت استفاده کنند.

 

بیش از ۹۷ درصد پوشش خدمات کامل را قرارداد داریم

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیش از ۹۷ درصد پوشش خدمات کامل را قرارداد داریم و در سطح پایه تعداد بسیار زیادی در بخش بستری و سرپایی تعهد داریم و پوشش می‌دهیم.

اربابی تصریح کرد: در بحث دولتی در استان ارائه خدمات از کیفیت مناسبی برخوردار است و ظرف خدمات دولتی در استان از پوشش خوبی برخوردار است و همه خدمات در این بیمارستان‌ها ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح همه هزینه‌های جیب مردم به شدت کاهش می‌یابد و گستره خدمات درمانی نیز در حد نیاز حتی بیش از نیاز وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان به صورت تمام وقت در خدمت بخش دولتی هستند گفت: در صندوق روستاییان و نظام ارجای یک، ۹۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم که در صندوق نظام ارجای یک خدمات در بخش دولتی رایگان است.

اربابی افزود: برای اکثر بیمه شدگان که در برخی صندوق‌ها بیمه تکمیلی ندارند ترتیبی اتخاذ شده از بخش دولتی استفاده کنند، آنچه برای ما خیلی مهم بوده استفاده از این ظرفیت است و برای اینکه بتوانیم خدمات را تحلیل کنیم از دو سال اخیر به طور جدی بحث تحلیل و واکاوی هزینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و امروز با الکترونیکی شدن خدمات قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید   سبک زندگی غربی منشاء بسیاری از بیماری‌ها است

وی خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن خدمات در مورد رفتار بیمه شدگان، پزشکان، داروخانه، پاراکلینیک و سایر به ما کمک می‌کند تا با اصلاح موارد بهره‌وری را بالا ببریم و روز به روز هزینه‌های اضافی حذف می‌شود.

 

امسال ۵۵۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر اتفاقی در سطح سازمان بیمه سلامت رخ می‌دهد به صورت الکترونیکی قابل انجام است گفت: امسال ۵۵۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده که ۲۴ میلیارد تومان در بخش داروخانه، پاراکلینیک، بخش درمان دولتی و سایر هزینه شده که تا شهریورماه را پرداخت کرده‌ایم.

اربابی اظهار داشت: در بخش بستری خدمات به صورت الکترونیک انجام می‌شود، الکترونیکی شدن خدمات ارائه شدن در بخش بستری در تمام بیمارستان‌های استان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در اسناد بستری با پرداخت هفته جاری در بخش دولتی دانشگاهی، تا پایان تیرماه به طور کامل و علی الحساب حساب مردادماه نیز پرداخت خواهد شد و همچنین در بیمارستان‌های غیردولتی نیز تا پنج ماه نخست سال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سازمان بیمه سلامت در پرداخت هزینه‌ها به روز است و همه حاصل رعایت پروتکل‌ها، برنامه‌ریزی لازم برای اجرای پروتکل‌های نسخ و خدمات الکترونیکی است.

اربابی تصریح کرد: نظام ارجای پزشک خانواده برای بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی در استان از ابتدای مهرماه مشمول می‌شود و تاکنون نظام ارجاع را در سطح روستایی داشتیم و اکنون نخستین گام نظام در طبس، فردوس، قاین و بیرجند بیمه شدگان صندوق همگانی شامل ۵۰ هزار نفر هستند که در شهرها مشمول نظام ارجاع می‌شوند.

بیشتر بخوانید   تعیین تکلیف معادن راکد از اولویت‌های خراسان جنوبی است

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پزشکان سه شهر قاین، فردوس و طبس مشخص و لیست بیمه در اختیار آنها قرار گرفته است ولی بیمه شدگان می توانند برابر قانون دوبار در سال پزشک خود را عوض کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع تا پایان شهریورماه ۴۸۴ هزار بیمه شده داریم که ۶۵ هزار کارمندی، ۱۹ هزار اقشار سلامت همگانی، ۵۲ هزار روستایی، ۳۴۲ هزار ایرانیان و حدود ۲ هزار نفر هستند که در مجموع ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می شود که ۷۵ درصد بیمه روستایی هستند.

اربابی تصریح کرد: همپوشانی بیمه‌ها به محض بستری یا ارائه خدمات توسط فرد، در صورت داشتن چند بیمه، بیمه‌های دیگر حذف و فرد تنها باید یک بیمه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در صندوق های مختلف امسال رفع همپوشانی انجام شده است گفت: همپوشانی بیمه‌ها سیل منابع را به دنبال دارد و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به بحث کرونا اشاره کرد و افزود:در زمینه کرونا نیز هزینه انجام آزمایش پی سی آر در بخش دولتی ۱۰۰ درصد رایگان و هزینه بستری بیمار کرونایی نیز ۹۰ درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها