افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی درخراسان جنوبی/ سینما و کتابخانه سیار ارمغانی دیگر

با حضور جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ۱۲ پروژه عمرانی در میغان نهبندان به بهره برداری رسید که کتابخانه و سینما سیار ارمغانی دیگر از قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستانهای هدف است.

به گزارش “ پیام خاوران ”  در آخرین روز از هفته بسیج با حضور جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان پروژه های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای میغان شهرستان نهبندان به بهره برداری رسید.

جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: طبق آیات قرآت کریم همه انسانها در خسران اند به جز کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند چرا که ایمان به تنهایی کفایت نمی کند و باید عمل صالح هم انجام دهیم.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه اقدامات بسیحیان در منطقه و اقدامات قرارگاه پیشرفت آبادانی و بسیج سازندگی که در جای جای استان با کمک موسسات خیریه و مردم انجام می شود همان عمل صالح و نمونه بارز عمل است گفت: همه تلاش دشمن بر این است که مردم را از نظام و انقلاب جدا کند.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاههای اجرایی شفاف است که باید رضایت حداکثری مردم را با خدماتی که به آنها داده میشود و در راستای حل مشکلات مردم انجام دهند افزود: سپاه و بسیج توانسته در این ۴۰ سال اخیر نقش خود را ایفا کند و با هم افزایی کامل با دستگاهها و افزایی در سپاه و بسیج دارد کارنامه درخشانی از خود به جای گذارند.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی ادامه داد: در خیلی ازمناطق و دهستانها سپاه و بسیج با کمک مردم و خیرین مشکلات راحل کرده ،اما در برخی نقاط هم با وجود اینکه فلسفه وجودی دستگاه این است تامشکل مردم را حل کند، اما در انجام آن مشکل کوتاهی کرده و سپاه و بسیج که ماموریت اصلی آن حفاظت ازانقلاب و دستاورد های آن است نمیتواند بنشیند و ببیند مردم مشکل دارند.

بیشتر بخوانید   سفرهایی که در خراسان جنوبی ادامه دارد

یوسفی با بیان اینکه سیاست ما در سپاه خراسان جنویی هم افزایی با همه دستگاههای اجرایی اعم از قوه قضاییه و مجریه است افزود: با همه مجموعه ها به دنبال تعامل سازنده هم افزایی به نیت حل مشکلات مردم هستیم

جانشین سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی گفت:مردم ما در همه مناطقی که مجموعه سپاه وقرارگاه پیشرفت و ِآبادانی فعالیت می کنند پای کار اند و ماهم تلاش داریم تا مشکلات با کمک مردم حل شود و در این راستا مردم نقش اصلی را داشته باشندچرا که توان و قدرت مردم از قدرت همه بالاتر لست.

جانشین فرمانده سپاه خراسان جنوبی گفت: معتقدیم تاکنون ما در بسیج و سپاه و دستگاه ههای اجرایی هنوز نتوانسته ایم به طور کامل از ظرفیت کامل مردمی استفاده و همه ظرفیتها را پای کار بیاوریم و همچنین نتوانستیم ظرفیت ها را کامل شناسایی و بالقوه و بالفعل تبدیل کنیم هر چند تاکنون تلاشهای خوبی شده است .

وی آب شرب را اولویت اصلی برای نهبندان دانست و افزو د: اولویت اصلی آب شرب است و تا آب شرب نباشد سکونت امکان پذیر نیست و در این راستا دستگاهایی که مسئولیت دارند باید کمک کنند و ما در بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت همت داشته و خواهند داشت که مشکلات مردم منطقه به لحاظ آب شرب به حداقل برسد..

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) هم در این مراسم از افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی شامل ۱۱ پروژه کانال انتقال آب و یک پروژه تامین آب شرب روستایی خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها در مجموع با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید   انتقاد از عدم پرداخت مطالبات رسانه ها ازسوی ادارات خراسان جنوبی

سرهنگ هنری با بیان اینکه این پروژه ها شامل ۴هزار متر کانال انتقال آب است که ۱۰۰ متر احیا و مرمت قنوات مربوط به تامین آب شرب روستا بوده و ۳ هزار متر خط انتقال آب به روستا است که مربوط به شرب روستا بوده است افزود: این پروژه ها با کمک مجموعه خیرین و مشارکت فعال مردم دهستان میغان نهبندان به اتمام رسیده است .

وی از اولویت های برنامه های قرارگاه پیشرفت و ِآبادانی در استان را فعال کردن ظرفیتهای مردمی و پای کارآوردن مردم و توانمندسازی مردم منطقه که مشارکت فعالی را در اجرای پروژه های عمرانی داشته باشنددانست.

هنری افزود: این پروژه ها با نظر خود مردم و اولویت سنجی از طریق ارتباطات حضوری و مداوم که با مردم روستا صورت گرفته مشخص شده و با هماهنگی دستگاههای اجرایی مربوطه با اعتبارات خیریه و خیرین کار آن به اتمام رسیده که امروز شاهد بهره برداری از این پروژه ها هستیم.

همچنین در پایان این مراسم آیین رونمایی از کتابخانه و سینمای سیار قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان برگزار شد و قرار است سینما سیار و کتابحانه سیار برای گردش در دهستانهای هدف راه اندازی شود ودر روستاهای محروم و هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی حضور داشته باشد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها