اجرای طرح نسخ تمام الکترونیک از ابتدای دی ماه در خراسان جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از اجرای طرح نسخ تمام الکترونیک از ابتدای دی ماه در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی اربابی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقدامات در نظام سلامت کشور بحث نسخه نویسی الکترونیکی بود که در برنامه پنجم و ششم توسعه بیان شده است.

وی گفت: سازمان های بیمه گر به شدت به دنبال فراهم کردن زیرساخت های آن هستند و امروز فرایندهای نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی نیز بیش از ۸۰ درصد نسخ الکترونیکی هستند اما از ابتدای دی ماه امسال برابر قانون و برنامه تبصره ۱۷ قانون بودجه باید کلیه نسخه ها الکترونیکی باشد و ما نیز این آمادگی را داریم.

اربابی با بیان اینکه نسخ کاغذی از ابتدای دی ماه امسال در استان تولید نخواهد شد تصریح کرد: امیدواریم با این طرح بحث شفافیت درمان و هم پوشانی بیمه ای و پروتکل های درمانی کنترل و ارزیابی شود.

وی ادامه داد: شرایط تجویز دارو و پاراکلینیک و خدمات مورد نیاز مردم علمی تر می شود و از پرت منابع محدود سازمان های بیمه گر جلوگیری خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سرعت رسیدگی به اسناد بیمه ای و پرداخت مطالبات موسسات به روز هستیم و مطالبات مطب های پزشکان، داروخانه ها و آزمایشگاه ها تا پایان مهرماه انجام شده است.
اربابی اظهار کرد: طرح برقراری نظام ارجاع و پزشک خانواده در صندوق بیمه همگانی در حال انجام است و در استان نیز از ابتدای آبان ماه با فرایند انجام شده برای جذب پزشک صورت گرفته و حدود ۴۰ پزشک عمومی در استان اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: حدود ۲۰ هزار نفر از بیمه شده های صندوق استان به پزشکان خانواده ارجاع شده اند و مردم در طول سال می توانند دو مرتبه پزشک خانواده خود را تغییر دهند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیمه شدگان از این به بعد فردی را به عنوان مشاور درمان خود پیدا کردند و بیماری دیابت و فشارخون آنها توسط پزشک خانواده مورد رصد قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت مدیرعامل توزیع برق خراسان جنوبی درپی درگذشت شهادت گونه ۶سیمبان صنعت برق کرمان

اربابی بیان کرد: همچنین پرداخت مطالبات موسسات سرپایی تا پایان مهرماه و موسسات بستری و بیمارستان های غیر دولتی تا پایان شهریور ماه و بیمارستان های دولتی تا پایان مردادماه تسویه شده است.

وی با اشاره به بحث نازایی و فرزندآوری عنوان کرد: خرید خدمت نازایی دو روز پیش ابلاغ شده و بسیاری از موضوعات در این دستورالعمل شفاف و قیمت ها مشخص شده است که امیدواریم مردم با دغدغه کم و عدم نگرانی از هزینه ها خدمات خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد و مردم ۱۰ درصد هزینه ها را پرداخت می کنند و داروها نیز با تعهد فرانشیز ۹۰ درصد انجام می شود که بیمه شده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم از این ۹۰ درصد نیز معاف هستند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها