تششعات دکل های ارتباطی اپراتورهای همراه در خراسان جنوبی جای هیچگونه نگرانی برای شهروندان ندارد

فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان عمده ترين محور تحول و توسعه هزاره سوم مطرح شده است و در اين عرصه شهر نيز به واسطه تحول مفهوم فضای شهری و ظهور زيرساخت نوين فن آوری اطلاعات و ارتباطات متحول می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“،نگرش به فناوری اطلاعات به عنوان ابزار رشد و توسعه کشورها، جاي خود را به فناوری اطلاعات به عنوان محور توسعه انسانی داده است.

درک نقش بنيادين اين مهم و سازماندهي مناسب براي نهادينه کردن آن تضميني مناسب براي حضور فعال و مقتدر در جامعه جهاني و تسريع روند جهان شدن است.

بررسی پژوهش ها نشان می دهد، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در تغييرات برنامه ريزی شهری با تکيه بر ابعاد کالبدی آن مورد نظر است و بر مبنای نتايج آن، تاثير برنامه ريزی مبتنی بر توسعه زير ساخت های اطلاعاتی و ارتباطی در تسهيل روند جهان شدن بيان می شود.

با بررسی معيارها و شاخص های مقايسه ای به ارزيابی رويکردهای جديد برنامه ريزي شهریکه مبتنی بر توسعه زيرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی هستند، پرداخته شده است.

مطالعات میدانی حکایت می کند توسعه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با افزايش امکان برقراری ارتباط از راه دور ضمن تغيير الگوهاي فعاليتی، تغيير در الگوهای فضايی و مکانی محلی شهری را فراهم آورده است که بر مبنای توسعه زيرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و فرصت های ناشی از آن، قابل ارايه هستند.

در نتيجه می توان گفت، بهره گيری از اين رويکردها، تاثيرگذاری بر الگوهای فضايی و عملکردی شهرها را به همراه داشته و امکان پاسخگويی به نيازهای شهری در روند جهانی شدن را تسهيل می کند.

در راستای تحقق این مهم و توسعه زیر ساخت های ارتباطی، طی سالهای گذشته و در حال حاضر اقدامات خوبی در سطح استان از سوی سازمانهای متولی دولتی و خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته که نشان از همت وتلاش شبانه روزی برای توسعه ارتباطات واطلاعات در استان دارد.

بیشتر بخوانید   رونمایی از یادمان 14 شهید ترور کشور در نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی

طی روزهای گذشته در فضای رسانه ای استان نقل قول و اظهاراتی از سوی متولیان شهری مبنی بر تششعات دکل های ارتباطی برسلامت مردم منتشر شده است که خبرنگار برای واکاوی این موضوع و به منظور تنویر افکار عمومی و کاهش اضطراب مردم با مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت وگو کرده است.

مصطفی بهی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما اظهار داشت: باتوسعه شهرها و توسعه کاربری های مبتنی بر فناوری اطلاعات و پاسخ به نیازهای کاربران و شهروندان خصوصا در ایام شیوع ویروس کرونا و همچنین باهدف توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات ضرورت توسعه زیر ساختهای ارتباطی با تکنولوژی روز اهمیتی دوچندان پیدا می کند و اپراتورهای همراه همواره درتلاشند با ایجاد سایتهای جدید تلفن همراه نیازهای ارتباطی شهروندان را مرتفع کند.

وی گفت: براساس قانون ناظر بر عملکرد اپراتورها در کیفیت ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که در همکاری با دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی شدت و توان تششعات دکل‌های ارتباطی اپراتور های همراه را نیز به طور مستمر و دوره ای مورد پایش قرار داده و در صورتی که شدت تششعات یک دکل ارتباطی بیشتر از حد مجاز طبق استاندارها باشد از ادامه فعالیت آن دکل ارتباطی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با تاکیدبر پایش های دوره ای ‌‌مستمر انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از تخطی از حد استاندارد در دکل های اپراتورهای تلفن همراه در استان گزارش نشده است و میزان شدت امواج این دکل ها بسیار کمتر از حد استاندارد است.

بیشتر بخوانید   هزینه قبض کاغذی در خراسان جنوبی صرف خرید نوشت‌افزار شد

بهی با اشاره به اینکه براساس استانداردهای علمی و‌فنی موجود و پیرو پایش های مستمر جای هیچگونه نگرانی برای شهروندان گرامی در خصوص تششعات دکلهای ارتباطی اپراتورهای همراه وجود ندارد تاکید کرد: لازم است در یک همکاری و همراهی همه جانبه بااپراتورها در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی لازم زمینه ایجاد شهرهای هوشمند که یکی از ارکان مهم توسعه و مدیریت شهری است را محقق کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها