لزوم سرعت بخشیدن به احیای فرهنگ اسلامی ساخت و ساز در خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وظیفه داریم نسبت به اعتلای فرهنگ اسلامی اقدامات را شروع کنیم گفت: در مورد فرهنگ ساخت و سازها باید به مواد قانونی اتکا کرد و با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهکار قانونی را پیدا کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان بیرجند با گرامیداشت روز مجلس و بزرگداشت یاد آیت الله مدرس گفت: جلسه امروز جلسه جامعی بود چراکه هم دغدغه ها درست و به جا بود و هم راهکارها عملیاتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در این جهت لازم به هماهنگی با همه مسئولین ذی ربط قانونی و مطرح شدن در جلسات خاص است تا به نتیجه عملیاتی برسد، همه این هزینه ها برای این است که اسلام، عدالت و ارزش های انسانی و الهی زنده بماند چراکه تحقق هر امری دو اصل دارد اول وجود مقتضی و دوم عدم مانع.

وی افزود: مسلم در مردم ما مقتضی قوی بوده و هست، چرا که همه عدالت و حق را می خواهند اما مانع های برونی و درونی قوی است، ، مانع های بیرونی که همان غربی ها هستند که به گفته خودشان برای جلوگیری از جمهوری اسلامی همه گزینه های خود روی میز است، چرا که آنها رویای تسلط پیدا کردن بر تمام دنیا را داشتند اما آنچه که به عنوان انقلاب اسلامی واقع شد جلوی راهشان را سد کرد.

عبادی بیان کرد: اما موانع درونی ما که مشکل اصلی است، یعنی اگر موانع درونی برطرف شود دیگر بیگانه کاره ای نیست، تا امروز دولت های متعددی آمده است به جای اینکه قانون را اجرا کنند سلیقه حزبی و شخصی را اجرا کردند، هرکس دیگری هم آماده قبلی را خراب کرده و از صفر شروع کرده است لذا ما امروز روی صفر هستیم.

بیشتر بخوانید   طرح ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود

وی ادامه داد: هیچ کشوری فضای مجازی خود را رها ندارند و برای برخورداری از فضای مجازی قانون دارند اما در ایران رهایی را به جای آزادی تلقین کرده و این بیماری کرونا باعث شده حتی آن افرادی که خانواده های جلوی آنها را به این فضا می گرفتند امروز به راحتی در دسترس قرار گرفته اند.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید که امیدها جوانه زده مسئله صیانت از فضای مجازی در اولویت قرار گرفته شود، وظیفه داریم نسبت به اعتلای فرهنگ اسلامی اقدامات را شروع کنیم، در مورد فرهنگ ساخت و ساز ها معمار و مهندس می گویند به ما ربطی ندارد و درست هم می گویند، باید به مواد قانونی اتکا کرد و با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهکار قانونی را پیدا کرد.

عبادی ادامه داد: بعد از پیداکردن راهکار قانونی باید به آن زمان اجرا دهیم، یکی از مشخصات ساختمان سازی در ایران شیوه اسلامی آن است اما دلیل اجرا نشدن آن نبودن مسئول اجرایی در ساختمان است، باید نشست راهکارها را بررسی کرد و اگر خلاء قانونی وجود دارد برطرف شود و همانگونه که در یک ساختمان مهندس های مختلف و نظارت های متفاوتی صورت میگیرد و نیاز به امضاء دارد، در این مسئله نیز نیاز به مسئول ناظر و امضاء وجود داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از اصل حرکت شما دغدغه مندان بسیار تشکر میکنم، بعضی از مسائل فرهنگی طبیعت انسانی بودن انسان است که امروز به روش های مختلف آن را می کوبند، این برج های وسط ساختمان های یک طبقه و دو طبقه از نظر حقوقی و بهداشتی مضر است، در حوادث غیر مترقبه مشکلات فراوانی دارد، لذا این حرکت بسیار برای مردم نیز خوشایند است.

بیشتر بخوانید   افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دهه فجر در دانشگاه بیرجند

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها