بارقه امید در دل کشاورزان خراسان جنوبی روشن شد

قول استاندار برای خرید زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی در حالی محقق شد که در مراسم معارفه خود اعلام کرد با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی زرشک باقیمانده روی دست کشاورزان خریداری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، بیش از ۹۰ درصد تولید زرشک کشور به خراسان جنوبی اختصاص دارد  و این استان  به عنوان نخستین تولید کننده زرشک در جهان مطرح است.

بیشترین سطح کشت زرشک خراسان جنوبی با بیش از ۴ هزار هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد.

استان خراسان جنوبی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت، رتبه اول تولید زرشک را در ایران به خود اختصاص داده و فصل برداشت این محصول از اواخر مهر تا نیمه اول آذر ماه است.

۳۸ هزار خانوار در زمینه کاشت و برداشت زرشک در خراسان جنوبی فعالیت دارند و پیش‌بینی شده امسال از این سطح زیر کشت ۲۲ هزار و ۳۰ تن زرشک خشک معادل ۱۱۰ هزار تن زرشک تازه برداشت شود که ۹۸ درصد زرشک بی‌دانه کشور است.

آغاز خرید حمایتی سازمان تعاون روستایی کشور از زرشک کاران استان

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی از آغاز طرح های حمایتی سازمان تعاون روستایی کشور از زرشک کاران استان خبر داد.

جواد قناعت با اعلام این خبر به نتایج دیدار خود با معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اشاره و تأکیدکرد: خرید حمایتی زرشک کشاورزان استان از هفته آینده آغاز می شود.

وی تصریح کرد: طی مذاکراتی که با مدیرعامل سازمان تعاون روستایی صورت گرفت، مقرر شد بعد از تصویب نهایی دستور العمل خرید زرشک، عملیات اجرایی این طرح در استان آغاز شود و قیمت نهایی زرشک در این طرح متعاقباً اعلام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی از تسهیلات و اعتبارات اختصاص یافته به این طرح گفت و اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید   ارسال 871 شکایت و گزارش فساد به بازرسی کل خراسان جنوبی

قناعت بیان کرد: از شنبه آینده اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی بارگاه، سردخانه و انبار نگهداری زرشک استان توسط سازمان تعاون روستایی آغاز می شود.

وی با تأکید بر اهمیت برندسازی محصولات استراتژیک استان، متذکر شد: در گام بعدی موضوع برندسازی را دنبال خواهیم کرد و به این ترتیب با برنامه ریزی مدون، برند زرشک خراسان جنوبی را ثبت می کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها