سردار قاسمی: به دنبال راه اندازی اشتغال خرد و خانگی برای مناطق محروم هستیم

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی گفت: به دنبال راه اندازی کارگاه و کارخانه نیستیم بلکه به دنبال اشتغال خرد و خانگی برای مناطق محروم هستیم.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار علی قاسمی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی که با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی کشور همراه بود اظهار داشت: انسان با تلاش و پشتکار به موفقیت می‌رسد و اگر همه ما در راه پیشرفت و آبادانی کشور، روستا و محله خودمان تلاش کنیم قطعا به جایی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی کارگاه و کارخانه نیستیم افزود: به دنبال اشتغال خُرد و خانگی هستیم اینکه معیشت خانواده‌ها تامین شود و اقتصاد مقاومتی هم بر همین نکته تاکید دارد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به برکات صندوق‌های قرض الحسنه گفت: این صندوق‌ها مایه خیر و برکت هستند و خداوند متعال هم در قرآن در زمینه قرض الحسنه و کار خیر تاکید کرده است.

قاسمی با تاکید براینکه همه ما باید در عرصه ترویج کار اجتماعی و تعاونی فعال باشیم که تاکنون کم کاری‌هایی شده است گفت: اقتصاد مقاومتی صنعت پایه نیست بلکه بر محور اشتغال خانگی و توانمندی خانوارها استوار است.

وی ادامه داد: ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه روستایی یک الگو و کار بسیار خوب است و از آنجایی که تعاونی‌ها با چالش‌هایی در گذشته رو به رو بودند در مورد صندوق‌ها با مشورت و همفکری قدم برداشتیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تاکنون به طور جدی در ترویج فرهنگ قرض الحسنه کار نکرده و کار تعاونی را کنار گذاشتیم، رهبر معظم انقلاب از ۱۲ سال قبل بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

قاسمی یادآور شد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی، صندوق‌های قرض الحسنه توانسته‌اند به ویژه به روستائیان و مردم مناطق محروم کمک کنند.

بیشتر بخوانید   لزوم ایجاد انبار کالاهای قاچاق در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی

وی افزود: در حلقه تشکیل صندوق‌ها خوب کار کرده‌ایم ولی در مورد بازاریابی و سرمایه در گردش محصولات کارگاه‌های اشتغال خرد خانگی مانع و مشکل داریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی تاکید کرد: امید است با رونق کارگاه‌های اشتغال خانگی مردم به انقلاب امیدوارتر شوند و هم برای جوانان روستایی فرصت شغلی ایجاد می‌شود که بسیار ارزشمند است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها