طرح برق‌رسانی به ۵۰ معدن نهبندان در فاز اول اجرا می‌شود

فرماندار نهبندان گفت: طرح برق‌رسانی به معادن منطقه شاهکوه و دهسلم در ۲ فاز با مشارکت وزارت نیرو و ایمیدرو اجرا می‌شود که تحول مهمی در حوزه زیرساختی و سرمایه‌گذاری این منطقه است.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید بیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح انتقال برق به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه نهبندان مطالبه ۲۰ ساله معدنکاران بوده که با تلاش مسوولان استان، شهرستان و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در ماه جاری به نتیجه رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی بیان کرد: در فاز نخست ۵۸ کیلومتر خط انتقال توسط ایمیدرو و پست ۱۳۲ کیلوواتی توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان به نمایندگی از وزارت نیرو احداث می‌شود.

فرماندار نهبندان گفت: ۵۸ کیلومتر خط انتقال در این پروژه از پست ۱۳۲ کیلوواتی نهبندان به سمت منطقه شاهکوه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد و شرکت ایساتیس یزد برنده این مناقصه و مقرر شد که خط انتقال برق طی ۹ ماه آینده تکمیل شود.

وی افزود: برای اجرای خط انتقال مسیر نقشه‌برداری شده و مطالعات به‌صورت کامل انجام شده و راه دسترسی و پایه‌های دکل‌های برق هم ایجاد شده همچنین دکل‌های برق توسط پژوهشکده برق وزارت نیرو مطالعه و طراحی شده و دکل‌ها هم آماده است که به‌زودی به منطقه حمل می‌شود.

بیکی گفت: بیش از ۴۰ کیلومتر کابل مورد نیاز خط انتقال این پروژه هم اخیرا به شهرستان حمل شده است.

وی عنوان کرد: احداث پست جدید ۱۳۲ کیلوواتی در فاز نخست پروژه در منطقه شاهکوه در تعهد شرکت برق منطقه‌ای خراسان است که احداث این پست در مرحله مناقصه بوده و هنوز پیمانکار آن مشخص نشده است.

فرماندار نهبندان گفت: برای اجرای پست ۱۳۲ کیلوواتی در منطقه شاهکوه، زمین تسطیح و تحویل شده اما هنور برآورد دقیقی از اعتبار مورد نیاز نداریم و برآورد اولیه حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید   مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی:پیشبرد اهداف وبرنامه های سازمان امور مالیاتی با همراهی اصحاب رسانه رقم خورد

بیکی افزود: فاز نخست برق‌رسانی به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه شهرستان نهبندان ۱۵ درصد پیشرفت دارد و پیشرفت ریالی این پروژه بالاست چرا که حجم خوبی از تجهیزات مورد نیاز تامین شده اما نصب نشده است.

بیکی اظهار داشت: در فاز دوم نیز انتقال برق به معادن شاهکوه و دهسلم به طول ۶۳ کیلومتر اجرایی خواهد شد و احداث پست ۱۳۲ کیلوواتی دیگر در منطقه شاهکوه در دستور کار قرار دارد و ۴۰ معدن دیگر منطقه از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

وی گفت: این پروژه در راستای تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت صمت، استانداری خراسان جنوبی، ایمیدرو و وزارت نیرو به امضا رسیده که در ماه جاری وارد فاز اجرایی شده است.

شهرستان نهبندان ۱۴۴ معدن فعال و غیرفعال با ذخیره قطعی ۹۳ میلیون تن دارد که زمینه اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر در این معادن فراهم شده و با اجرای فاز نخست پروژه برق‌رسانی به منطقه شاهکوه تامین برق پایدار ۵۰ معدن منطقه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها