تعویض پایه‌های بتنی برق فرسوده درخراسان جنوبی نیازمند تامین منابع اعتباری است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بابیان اینکه تعویض پایه‌های بتنی برق فرسوده ودرگیرباخوردگی دراستان نیازمندتامین منابع اعتباری است گفت:مطالبات این شرکت ازمشترکین اداری،صنعتی وخانگی۵۵۰میلیاردریال است.

به گزارش “ پیام خاوران “  مهدی دادگر در دیدار مدیران صنعت برق  استان با استاندار خراسان جنوبی با تشریح فعالیت ها واقدامات صورت گرفته ودر دست اجرا اظهار داشت: خوردگی پایه های بتنی در سطح استان یکی از دغدغه هایی است که در ایام بروز طوفان موجبات بروز خاموشی می شود و اگر چه برای تعویض ونوسازی این تیرها در سطح استان اقدام می شود، لیکن به منظور پیشگیری از وقوع بحران نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی به خوردگی پایه های بتونی وتعریف پروژه های تحقیقاتی ونیاز به اعتبار اصلاح پایه های فرسوده اشاره کرد و اظهار داشت:سولفاته بودن خاک بیشتر مناطق استان واثر خوردگی شدید آن برروی تیرهای سیمانی عمر مفید تیرها را به شدت تقلیل داده وپایداری شبکه ها را به  مخاطره می اندازد که تعویض این تیرها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه حجم بالای تیرهای فرسوده نیاز به اعتبار زیاد دارد اظهار داشت:در صورت عدم تحقق این مهم وبروز حوادث سقوط تیرها، هزینه های سنگینی شامل خاموشی ، تبعات اجتماعی از قبیل نارضایتی عمومی ، خسارات مالی وجانی به مردم و… را به این مجموعه تحمیل خواهد کرد.

 

*پرداخت۳۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از تولید برق خورشیدی به مشترکان

دادگر گفت:۴۸۷ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب کمتر از ۱۰۰ کیلو وات با تولید انرژی ۱۸ گیگاوات ساعت در استان خراسان جنوبی فعال است که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از تولید برق خورشیدی به مشترکان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۳ نیروگاه خورشیدی مستقل از انشعاب به ظرفیت کل۱۸ مگاوات در شهرستانهای خوسف ، بشرویه وسربیشه در مدار تولید قراردارد.

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به مناسبت شهادت دکتر فخری‌زاده

وی بااشاره به اینکه تاکنون ۱۸ پروانه احداث نیروگاه در استان خراسان جنوبی از سوی شرکت ساتبا صادر شده است گفت:ظرفیت کل این نیروگاهها ۲۲۳٫۴ مگاوات تولید برق است.

 

*جایگاه مناسب شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در زمینه کاهش تلفات بین شرکت های توزیع برق کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به اجرای پروژه های کاهش تلفات وهمچنین تدوین رویه ها ودستور العمل های جاری شرکت با رویکرد کاهش تلفات که سبب دستیابی به تلفات تک رقمی (۹۶/۶درصد ) در پایان سال گذشته شده است اشاره کرد و افزود:در این راستا شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی جایگاه مناسبی در بین شرکت های توزیع برق کشور را از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: در سال جاری پیش بینی شده است ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار در سطح استان اجرا شود.

دادگر به راه اندازی خط گرم فرمان از راه نزدیک در سطح استان اشاره کرد وگفت:علاوه برفعالیت ۱۱گروه خط گرم فرمان از راه دور در شهرستانهای استان، در حال حاضر ۸ گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک در سطح استان فعال است که راه اندازی گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک برای کلیه شهرستانها در دستور کار قراردارد.

 

* افزایش ظرفیت تولید برق به ۳۵ هزار مگاوات باایجاد نیروگاه جدید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به هم راستایی بابرنامه های وزیر نیرو در دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت:افزایش ظرفیت تولید برق به ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید با احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تحت مدیریت شرکت  تولید برق حرارتی ، ۱۰هزار مگاوات نیروگاه حرارتی توسط صنایع و۱۰هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در دستور کارقرار دارد که استان خراسان جنوبی پتانسیل بالایی برای حضور سرمایه گذاران در زمینه انرژی خورشیدی و بادی و تحقق بخشی از ظرفیت احداث نیروگاههای تجدیدپذیر را دارد.

بیشتر بخوانید   تردد بیش از 5 میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه در محورهای خراسان جنوبی ثبت شد

وی به کاهش ۱۰هزارمگاواتی مصرف برق با بهینه سازی مصرف اشاره کرد وگفت:نصب کنتورهای هوشمند و هوشمند سازی ، طرح پیش خرید برق در بخش خانگی و تجاری و جایگزینی تجهیزات برق فرسوده و پر مصرف با کم مصرف را از دیگر اقدامات هم راستایی با برنامه های وزیر نیرو در دولت سیزدهم برشمرد.

 

* اقدامات کوتاه مدت برای عبور موفق اززمستان۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه به اقدامات کوتاه مدت برای عبور موفق از زمستان ۱۴۰۰اشاره کرد وگفت:کاهش متوسط مصرف  سوخت معادل از ۲۳۰ میلیون واحد سوخت به ۲۰۵ واحد( مقدار تکلیف شده) در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی کاهش روشنایی معابر، پارک ها و جاده های بین شهری ، کاهش مصرف انرژی ادارات و توقف فعالیت مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز و محدودیت واحدها مجاز استخراج رمز ارز از جمله این اقدامات بوده است

دادگر همچنین با توجه به اهمیت نیروگاه شهید کاوه قاینات برای حفظ پایداری شبکه شرق کشور،  تداوم سوخت رسانی مناسب به نیروگاه یاد شده را برای امکان تداوم برقرسانی به مشترکین برق استان خراسان جنوبی از استاندار خراسان جنوبی درخواست کرد.

 

* ۵۵۰میلیارد ریال مطالبات از مشترکین اداری ،صنعتی وخانگی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه به چالش ها ونیازهای صنعت برق استان اشاره کرد وافزود: مانده مطالبات این شرکت از ادارات وسازمانها، نیروهای نظامی وانتظامی ،مشترکین خانگی ، تجاری وصنعتی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال است که از  تمام مشترکین برق استان و به ویژه شرکتها،ادارات و دستگاههای اجرایی درخواست داریم برای کمک به تداوم خدمت رسانی در صنعت برق نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید   قدردانی وزارت نیرو از شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در برگزاری یادواره شهدا + سند

دادگر گفت:ضرورت دارد پیش بینی منابع اعتباری برای زیر ساخت برق طرح اقدام ملی مسکن با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال و جهش تولید مسکن به میزان بالغ بر ۳هزار میلیارد ریال در بازه چهار سال صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها