۲۵ درصد مشترکان گاز خانگی در خراسان جنوبی جزو پر مصرف‌ها هستند/ اخطار قطع گاز به ۱۵۰ اداره استان

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در این روزهای سرد روزانه ۴ میلیون متر مکعب گاز توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود گفت: ۲۵ درصد مشترکان گاز جزو پر مصرف‌ها هستند.

به گزارش “پیام خاوران“، این روزها که اخبار هواشناسی حکایت از کاهش دمای هوا را در سطح کشور و در خراسان جنوبی دارد لزوم مدیریت مصرف گاز را دو چندان می‌کند.

اگر می‌خواهیم در شبهای سرد زمستان گاز خانه‌هایمان دچار نوسان نشود باید مصرف گاز خود را در بخش خانگی و ادارات به درستی مدیریت کنیم تا شاهد افت فشار گاز نباشیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال در مقایسه با سال‌های گذشته هوا زود‌تر سرد شده است مصرف گاز نیز در مقایسه با پارسال در بخش خانگی و اداری ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

سیدمحمود هاشمی با بیان اینکه در راستای استفاده بهینه از گاز در سطح شکر مقرر شد از ۱۵ آبان ادارات استان مورد پایش قرار گیرد افزود: از ۵ هزار و ۵۳۸ مورد بازدید از ادارات دولتی که تاکنون انجام شده ۱۵۰ اداره دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه را در محل کار خود رعایت نکرده که اخطار قطع گاز داده شد.

وی با تاکید بر اینکه ادارات دولتی موظفند در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل سامانه‌های گرمایشی را خاموش کنند گفت: در بخش خانگی هم مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه از مشترکان بخش گاز خانگی در خراسان جنوبی ۲۵ درصد را مشترکان پر مصرف تشکیل می‌دهند گفت: روزانه ۴ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی مصرف می‌شود که از این میزان ۲۵ درصد مشترکان پر مصرف بوده که بیشتر از ظرفیت تعیین شده گاز مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید   جولان زباله گردها در بیرجند/طرح تفکیک زباله از مبدا اجرا می‌شود؟

هاشمی با بیان اینکه از اول آدر ماه مقرر شد با توجه به مصرف مشترکان هزینه گاز به صورت پله کانی محاسبه شود ادامه داد: از ۱۵۰ اداره که درباره مصرف زیاد گاز اخطار گرفتند بیشتر در شهرستان‌های طبس و سرایان هستند و اداراتی که بعد از دو بار اخطار مصرف خود را کاهش ندهند هم به استانداری معرفی شده و هم گاز آنها قطع خواهد شد.

وی تاکید کرد: همشهریان نیاز است از پوشش مناسب و پرده‌های زخیم در خانه استفاده کنند و ضروری است موتورخانه‌ها روی ۵۰ درجه تنظیم و از پنجره‌های دوجداره استفاده کنند و گرمایش اتاق‌های بلااستفاده رو قطع کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن در مصرف گاز خانگی به مصارف گاز در بخش صنعتی نیز آسیب می‌رسد که این امر به تولید و اشتغال نیز ضرر می‌رساند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی همچنین از جذب ۱۵ هزار و ۱۱۲ مشترک گاز در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

هاشمی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۳ هزار مشترک در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۱۵۳ مشترک روستایی و  ۱۹۹ هزار و ۸۶۴ مشترک شهری است.

وی با اشاره به جذب ۱۵ هزار و ۱۱۲ مشترک گاز از ابتدای امسال تاکنون افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۳۱ مشترک ساکن روستاها و ۳ هزار و ۵۸۱ مشترک ساکن شهرهای استان هستند.

هاشمی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ های صورت پذیرفته پیش بینی می‌شود تا پایان امسال با جذب ۷ هزار مشترک جدید، تعداد مشترکین بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی به بیش از ۳۱۰ هزار مشترک افزایش یابد.

بیشتر بخوانید   برخورد پژو 405 با کاروان عروسی در محور بیرجند به زاهدان/6 مصدوم در تصادف زنجیره‌ای+تصاویر

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها