موردی از سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خرااسن جنوبی گفت: تاکنون موردی از سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) در استان مشاهده نشده است.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا شریف زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۲۸ مورد مشکوک به اُمیکرون در استان مورد آزمایش قرار گرفته که همه موارد منفی بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خرااسن جنوبی با بیان اینکه چند نمونه از شهرستان طبس هم برای انجام آزمایشهای مربوطه به تهران ارسال شد که اُمیکرون نبود افزود: تاکنون موردی از سویه جدید ویروس کرونا(اُمیکرون)  در استان مشاهده نشده است.

کاهش ۵۰ درصدی فوتی های کرونایی در استان

شریف زاده بیان کرد: در هشت روز ابتدایی دی در استان ۶ مورد فوت ثبت شده که در مقایسه با همین مدت در ماه آذر که ۱۴ مورد فوت ثبت شده، تعداد موارد مرگ و میر ۵۰ درصد کاهش داشته و بطور میانگین ۰٫۷۵ مورد مرگ روزانه براثر کرونا رخ داده است.

وی با بیان اینکه در ماه آذر در مجموع ۴۳ نفر  بر اثر کرونا جان خودرا از دست دادند که بطور میانگین ۱٫۴ دهم مورد مرگ روزانه گزارش شده، افزود: در آبان ۳۳ مورد فوت با میانگین ۱٫۱ مرگ در روز، مهر ۵۴ مورد با ۱٫۸ مورد مرگ روزانه و در شهریور ۱۰۲ مورد فوتی  با ۳٫۳  مرگ در روز ثبت شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه در آذرماه موارد ابتلا ۵۳۵ نفر و موارد بستری ۱۵۹ نفر بوده و در هفته ابتدای دی ۲۴۰ مورد ابتلا و ۶۸ مورد بستری ثبت شده  است گفت: آمار موارد ابتلا نیز در هشت روز ابتدای دی ماه  در مقایسه با همین مدت در ماه آذر حدود ۵۵ و یک دهم درصد و موارد بستری کرونایی در استان  ۵۷ و دو دهم درصد بستری کرونا در استان کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید   ظرفیت شهرستان خوسف در بخش معادن

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها