۲۳۰۰ جهادگر در خراسان جنوبی فعال هستند

همزمان با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی ییش از ۲۳۰۰ جهادگر در قالب ۲۱۱ گروه جهادی به فعالیت های مختلفی در سطح استان خراسان جنوبی پرداختتد.

به گزارش “پیام خاوران”، جوانانی بدون ادعا، اما پر از دغدغه، دنبال دیده شدن نیستند، اما همه تلاششان بر این است تا مشکلات مردم را اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

جوانانی که دغدغه پست و مقام ندارند، اما برای خدمت به خلق از یکدیگر پیشی می‌گیرند، نوع لباسشان همه یکی ست آن هم لباس خدمت و جهاد را بر تن دارند، اما هیچ مزد و پاداشی را نمی‌خواهند، بیش از آنکه جویای نام و نشان باشند شیفته خدمت وگره گشایی اند، برایشان فرقی ندارد در نقاط محروم بیرجند باشند یا نهبندان، در زیرکوه باشند یا در طبس، هدفشان خدمت به مردم، محرومیت زدایی و به عبارتی خود سازی و خدمت به مردم است.

امروز کمتر کسی است که با جهادگران آشنا نباشد، جهادگران که در سیل و زلزله، هنگام برداشت محصولات کشاورزی، تا ساخت خانه محرومان، در احیای قنوات در روستا‌ها تا صدعفونی معابر و خیابان‌ها، هرکجا که نیاز باشد آتش به اختیار حضور می‌یابند.

این‌ها همان گروه‌های جهادی و جوانانی بی ادعا هستند که اگر به آن‌ها اعتماد شود کارستانی به پا می‌کنند که همگان را حیرت زده میکنند.

آری جهاد کلیدواژه‌ای است که طی سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم. این کلیدواژه ما را به یاد دفاع مقدس می‌اندازد، دورانی که به جوان‌ها اعتماد می‌شد و چشم یاری از دیگر کشورها وجود نداشت.

در آن دوران، مدیران با تکیه‌بر توان داخل و خلاقیت موفقیت‌های چشمگیر را به دست آوردند؛ اما این روزها متأسفانه کمتر شاهد مدیریت جهادی در کشور هستیم!

مدیریت جهادی و سازمان‌های جهادی به مدیرانی نیاز دارد که دارای تفکر راهبردی باشند و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود را بر مبنای تفکر راهبردی ارزش‌مدار تدوین و اجرا کنند.

بیشتر بخوانید   قطب جهانی زرشک ناخوش از ضرر‌های میلیاردی

مکتب شهید سلیمانی نمونهٔ بارز مدیریت اسلامی و نوع ویژهٔ آن یعنی مدیریت جهادی است. این مکتب الگویی کارآمد و سرآمد در مدیریت نهادی با گسترهٔ بین‌المللی بوده و ایشان به‌عنوان یک استراتژیست نابغه، مکتب جدیدی را در عرصهٔ بین‌المللی عرضه کرده است.

مکتب شهید سلیمانی نمونهٔ عملی و تبلور واقعی سازمان آخرت‌گرا در مدیریت اسلامی است که به‌خوبی توانسته در عرصهٔ عملیاتی، عمدهٔ ویژگی‌های آن را محقق سازد و به ما بیاموزد که مفروضات مدیریت اسلامی گزاره‌های صرفاً ذهنی نیست.

پای گروه‌های جهادی به میان می‌آید، گروه‌های جهادی که از همان ابتدا برای محرومیت زدایی بند کفش هایشان را محکم میبندند تا گرهی از کار خلق باز کنند ، به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی هم با کارها و برنامه های محتلف از جمله اعزام گروههای جهادی، برپایی موکب ها پخت غذا…بار دیگر خدمت ارائه کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از گروههای جهادی که در شهرستان طبس مستقر هستند اظهار داشت: در راستای این محل از نهضت خدمت مومنان یکی از برنامه‌هامون خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در سطح استان بود.

سرهنگ هنری افزود: همزمان با دهه‌ی بصیرت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین ایام فاطمیه که بیش از ۲۳۰۰ نفر از جهادگران سطح استان با هماهنگی که انجام شد و برنامه‌ریزی که صورت گرفت در قالب ۲۱۱ گروه جهادی در این مدت در سطح استان فعالیت کردند.

وی گفت: با توجه به ایام فاطمیه هم که بود برپایی موکب‌های عزاداری توزیع و پخت غذای نذری و همچنین توزیع نان نذری در بین نقاط محروم و مناطق کم برخوردار در سطح استان و همچنین برنامه‌های پزشکی ، سلامت ، فرهنگی و همچنین عمرانی از جمله فعالیت‌هایی بود که توسط گروه‌های جهادی در این مدت به مناسبت این مرحله از نهضت خدمت مومنان که در سطح استان انجام شد که با مشارکت فعال جهادگران بسیجی در سطح استان تو انستند به بخش اعظمی از مردم عزیز در نقاط مختلف و شهرستان‌های مختلف خدمات قابل توجهی را ارائه بدهند.

بیشتر بخوانید   کاروان زیر سایه خورشید وارد خراسان جنوبی شد

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها