یک هزار و ۳۰۰ بیمار نیازمند در خراسان جنوبی ویزیت رایگان شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری رزمایش بزرگ خدمت سفیران سلامت فاطمی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این اقدام جهادی یک هزار و ۳۰۰ نفر ویزیت رایگان شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، رزمایش بزرگ خدمت سفیران سلامت فاطمی با محوریت دانشگاه بیرجند و با همکاری گروه جهادی لشکر ویژه شهدا در منطقه روستای جوخواه طبس برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این باره اظهار داشت: در این اردوی دو روزه جهادی، ۲۶ نفر متخصص پزشکی در ۱۳رشته پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، رشته‌های پیراپزشکی، روان‌شناسی و بهداشتی با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی، یک هزار و ۹۰۰ فقره خدمات مختلف را به یک هزار و ۳۰۰ نفر مراجعه کننده در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی جوخواه طبس و دبستان شهید روزبهانی این روستا ارائه دادند.

سیدمحمد موسوی میرزایی افزود: خدمات ارائه شده شامل انجام عمل جراحی تخصصی مغز و اعصاب در اتاق عمل بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی طبس، دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه (نمونه گیری درمحل برگزاری رزمایش و انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه طبس) سونوگرافی، اکو، نوارقلب، تزریقات و پانسمان،داروخانه (تحویل داروها به بیماران در محل رزمایش) و ویزیت بیماران با حضور متخصصین نورولوژی، روانپزشکی، جراحی، ختنه، عفونی، قلب، داخلی، زنان، چشم، ارولوژی، ENT، پوست، ارتوپدی و چشم پزشکی بوده است.

وی عنوان کرد: تیم‌های آموزش بهداشتی، روانشناسی و فرهنگی نیز برای گروه اطفال، نوجوانان، جوانان و زنان منطقه در روستاهای مختلف کلاس‌های آموزشی برگزار کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: ارزش ریالی تجهیزات استفاده شده در این رزمایش بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال است. همچنین با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با استقرار داروخانه در محل رزمایش، بیش از ۹۰ درصد هزینه داروها توسط بیمه و خیرین پرداخت شد.

بیشتر بخوانید   ورود به بازار بین‌المللی بدون شناخت بازار فراهم نمی‌شود

موسوی ضمن قدردانی از تمام دست اندرکارانی که در برگزاری این رزمایش با دانشگاه همکاری کردند گفت: از گروه جهادی لشکر ویژه شهدا، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، استانداری، فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع)، فرماندهی تیپ مردم پایه انصارالرضا، فرماندهی بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی، بسیج جامعه پزشکی، فرماندهی نیروی انتظامی استان، فرماندهی یگان ویژه استان،کمیته امداد امام خمینی(ره)، شبکه بهداشت و درمان طبس، بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، هلال احمر، فرمانداری و ادارات شهرستان طبس، تولیت آستان مقدس امام زاده حسین بن موسی کاظم (ع) طبس، شرکت ذغال سنگ پرورده طبس، شهرداری و مردم خونگرم روستای جوخواه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی یادآور شد در حاشیه این رزمایش پزشکان متخصص با حضور در منازل خانواده‌های شهدا و ایثارگران از پدران و مادران معزز شهدا عیادت و در زمینه درمان این عزیزان توصیه‌های لازم را ارائه کردند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها