لزوم تسریع در روند احداث بیمارستان دوم طبس

استاندار خراسان جنوبی بر تقویت زیرساخت‌های درمانی طبس تأکید کرد و گفت:  با توجه به تراکم جمعیتی در مناطق مختلف شهرستان باید روند احداث بیمارستان دوم طبس تسریع شود.

به گزارش “پیام خاوران“، استاندار خراسان جنوبی با همراهی حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه طبس، حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم طبس فردوس سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، الاهی سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه با حضور در بیمارستان سید مصطفی خمینی شهرستان طبس از طرح توسعه بیمارستان دوم شهرستان بازدید و در جریان روند ساخت این پروژه قرار گرفت.

شهرستان طبس با وسعت فراوان بیش از ۴۰۰ کیلومتر از ابتدا تا انتهای آن فاصله وجود دارد و تقویت خدمات درمانی با توجه به تراکم جمعیتی در مناطق مختلف شهرستان و همچنین وجود معادن برای ساخت بیمارستان دوم لزوم دارد.

استاندار خراسان جنوبی با هدف بررسی شرایط موجود از این پروژه بازدید کرد. نیاز شهرستان و مطالبه مردم مبنی بر تسریع در روند احداث و تجهیز بیمارستان، دلیل اصلی حضور استاندار در محل اجرای این پروژه بود.

قرارداد اجرای این پروژه، طی تفاهم نامه ۴ جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت زغال سنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ منعقد شده است.

طی این تفاهم نامه، شرکت زغال سنگ پروده به نمایندگی از هلدینگ شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی)، تأمین اعتبار پروژه را در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود به عهده گرفته است.

تکمیل و تجهیز بیمارستان و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن در حوزه وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه به صورت ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما افزایش تخت‌های آن نیز پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   راز و نیازی عاشقانه با معبود خویش در شب تقدیرها

بیمارستان دوم شهر طبس با زیربنای‌‌ ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه، ‌‌تا ‌پایان ‌مرحله ‌سفت ‌کاری‌  ۱۲۵ میلیارد‌ تومان‌ اعتبار‌ نیاز دارد.‌

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مدیر کل سازمان برنامه بودجه استان جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در این بازدید حضور داشتند.

بازدید از پروژه در دست اجرای آشیانه بالگرد اورژانس طبس

جواد قناعت همچنین از محل احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی شهرستان طبس نیز بازدید کرد.

آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس است. این پروژه در راستای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار بالگرد اورژانس هوایی در حال احداث است.

تجهیز این آشیانه به جرثقیل سقفی و سیستم اعلان حریق، محوطه سازی، احداث پارکینگ و … از جمله مطالبات مسئولان شهرستان بود که در جریان حضور استاندار در محل اجرای پروژه، مطرح شد.

شایان ذکر است با پیگیری‌های حجت‌الاسلام نصیرایی مشکلات مالی و زیرساختی اورژانس هوایی مرتفع و به زودی شاهده آغاز به کار مجدد اورژانس هوایی در شهرستان طبس خواهیم بود.

دو طرفه بودن جاده‌های شهرستان طبس و حادثه خیز بودن این جاده‌ها و همچنین وجود معادن فراوان و تراکم جمعیتی در مناطق مختلف ضرورت حضور هرچه سریعتر اورژانس هوایی در شهرستان را دوچندان کرده است.

تسریع در باند دوم راه‌ها / بازدید از پروژه احداث باند دوم محور طبس- بشرویه

استاندار خراسان جنوبی همچنین از پروژه احداث باند دوم محور طبس به بشرویه بازدید کرد.  این بازدید به منظور اطلاع از روند اجرای کار و میزان پیشرفت پروژه صورت گرفت.

پروژه احداث باند دوم محور طبس- بشرویه با هدف بهسازی ورودی طبس از مسیر ده محمد در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید   بیش از ۶۴۹ هزار نفر در خراسان جنوبی مشمول سهام عدالت هستند

طول این محور ۱۲۰ کیلومتر است که ۷۵ کیلومتر آن در داخل حوزه شهرستان طبس قرار دارد. در حال  حاضر تنها ۲ کیلومتر باند دوم در این محور احداث شده است.

شهرستان طبس دارای دو هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه جاده‌ای و یک هزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی و از این متراژ ۷۰۰ کیلومتر جاده اصلی فرسوده دارد و با توجه به اینکه در شاهراه ارتباطی کشور و راه ارتباطی ۷ استان استراتژیک قرار دارد برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای و آسایش و رفاه هموطنان پروژه‌های باندهای دوم جاده های طبس باید تسریع شود.

پروژه مذکور به مسافت دو کیلومتر اجرا و به زودی زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت اجرای دو کیلومتر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

حضور استاندار در فرودگاه طبس

استاندار خراسان جنوبی با همراهی حجت الاسلام محمدی امام جمعه و حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم طبس بشرویه فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر یکروزه خود به شهرستان طبس از فرودگاه این شهرستان نیز بازدید کرد.

هدف استاندار از این بازدید، کنترل شرایط به منظور توسعه زیرساخت‌ها و در راستای برنامه ریزی برای افزایش تعداد پروازها بود.

فرودگاه شهدای طبس در سال ۷۲ در قلب کویر ایران افتتاح شد و پروازهای برنامه‌ای خود را در نیمه دوم سال ۷۴ آغاز کرد.

بعد مسافت، واقع شدن در مسیر طریق الرضا(ع)، قرار گرفتن شهرستان در مسیر یکی از کریدور اصلی و پرتردد کشور، وجود معادن غنی زغال سنگ و همچنین زلزله خیز بودن شهرستان، مهمترین دلایل برای احداث این فرودگاه در شهر طبس است.

بیشتر بخوانید   ۱۲۳میلیاردتومان اعتبارات توازن ملی در بخش راه خراسان‌جنوبی اختصاص می یابد

در حال حاضر این فرودگاه روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته پذیرای مسافرین مسیر تهران- طبس – تهران است.

اجرای‌ پروژه ‌روشنایی ‌باند ‌فرودگاه‌، احداث ‌ساختمان ‌تکنیکال‌ و ‌برج ‌مراقبت‌ پرواز‌، افزایش‌ پروازها و ارتقاء ‌فرودگاه ‌شهدای ‌طبس ‌از‌ سطح ‌اداره‌ به‌ سطح‌  مدیریت‌ از جمله مواردی است که باید در راستای طرح توسعه این فرودگاه اجرایی شود.

فرودگاه طبس به عنوان یکی از فرودگاه‌های پرترافیک کشور از لحاظ عبور پروازها و همچنین با توجه به گستردگی و استراتژیک بودن شهرستان در حوزه اقتصادی همانند سرمایه‌گذاری در معادن و پتانسیل‌های دیگر مستعد افزایش پروازها به نقاط کشور به خصوص به استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است و ارتقای سطح کمی و کیفی تجهیزات این فرودگاه مطالبه جدی مردم ولایتمدار شهرستان طبس است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها