ایمن سازی جاده‌های خراسان‌جنوبی نیازمند بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: جاده‌های خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ایمن سازی می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد فدوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایمن سازی جاده های استان برای کاهش سوانح جاده ای در کنار فرهنگ سازی از اولویت های این اداره کل است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: ایمن سازی ها شامل انجام، تعمیر، تعویض و نصب تابلوهای ایمنی و ترافیکی، تعمیر و نصب گاردریل و حفاظ های بتنی، ایمن سازی و رنگ آمیزی پایه تابلوهای سازه ای، آشکارسازی نقاط پرتصادف، اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم راه، اصلاح نرده و قرنیز پل ها است.

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انواع راه در خراسان جنوبی ادامه داد: ایمن سازی راه های استان نیازمند ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت مستمر و شبانه روزی راهداران خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی راهداران مهمترین عامل پاسداشت جان و مال مردم در جاده های کشور است.

وی ادامه داد با توجه به کمبود اعتبارات همکاران ما در سطح استان حداکثر تلاش خود را جهت ایجاد بستری ایمن برای هموطنان و هم استانی های گرامی به کار می‌گیرند.

فدوی گفت: با توجه به اینکه تصادفات جاده ای به موارد مختلفی از جمله عوامل انسانی، وسیله نقلیه، عوامل محیطی و جاده و… بستگی دارد و همچنین با توجه به وسعت زیاد و کویری بودن استان و کم برخورداری از باندهای دوم، تصادفات رخ به رخ و سرعت های غیرمجاز از علل تامه تصادفات و حوادث جاده ای می باشد و کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ سازی و تلاش در جهت رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و کنترل و رعایت سرعت مجاز و پرهیز از رانندگی در خستگی و خواب آلودگی توسط عوامل انسانی است.

بیشتر بخوانید   تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی 244 روستای خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها