جریمه ۲ هزار میلیارد ریالی متخلفان صنفی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان محکومیت پرونده‌های تخلف رسیدگی شده بخش‌های مختلف در شعب تعزیرات حکومتی استان ۲ هزار و ۲۴۸ میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۲۹ ریال بوده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: فعالیت تعزیرات حکومتی در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بخش بهداشت، دارو و درمان خلاصه شده و تخلفات در این بخش‌های توسط این اداره رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون مجموع پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان ۵ هزار و ۹۸۶ فقره و مجموع تعداد پرونده‌های مختومه توسط این شعبات ۵ هزار و ۸۵۰ پرونده بوده است، تصریح کرد: مجموع محکومیت صادر شده برای این پرونده‌ها ۲ هزار و ۲۴۸ میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۲۹ ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در شعبات تعزیرات حکومتی استان ۲ هزار و ۲۲۶ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه در طی این مدت ۲ هزار و ۱۷۵ فقره بوده است، یادآور شد: درصد پرونده‌های مختومه به وارده از ابتدای امسال تاکنون ۹۷.۷ درصد و میزان محکومیت پرونده‌های رسیدگی شده در این بخش در طی این مدت ۷۶ میلیارد و ۳۹۷ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۲۴ ریال بوده است.

حسن‌پور از تشکیل ۲ هزار و ۹۷۰ پرونده تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز در شعبات تعزیرات حکومتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در طی این مدت در این بخش به ۲ هزار و ۹۰۰ پرونده رسیدگی و میزان محکومیت صادر شده برای این پرونده‌ها ۲ هزار و ۱۶۶ میلیارد و ۲۸۸ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۱۳۸ ریال و درصد پرونده‌های مختومه به وارده در این بخش ۹۷.۶ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید   ساماندهی بیش از 2800 دستگاه پل در حوزه راه های خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۹۰ پرونده تخلف در بخش بهداشت، دارو و درمان در تعزیرات حکومتی استان وارد و ۷۷۵ فقره پرونده مختومه شده است، گفت: مجموع محکومیت پرونده‌های این بخش ۶ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۶۶۷ ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی به بیشترین تخلفات صورت گرفته در هر بخش در طی این مدت اشاره داشت و یادآور شد: در بخش کالا و خدمات، عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عرضه خارج از شبکه، در بخش بهداشت، دارو و درمان، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی از سوی مرکز تهیه و توزیع موارد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درمحل فعالیت، عرضه و فروش موارد خوردنی که فاقد مجوز ورود یا فاقد پروانه ساخت معتبر از وزارت بهداشت توسط شرکت‌های پخش و غیره می‌باشند و به کار گرفتن افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مؤسسات از جمله این تخلفات بوده است.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین بیشترین تخلفات در بخش قاچاق کالا و ارز شامل حمل کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند و به صورت تجاری خارج از ضوابط تعیینی دولت بوده، ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی می‌باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها