هوای خراسان جنوبی بارانی و برفی می‌شود/ آماده باش نیرو‌های امدادی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از وقوع رگبار باران و برف از امروز تا سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، فاطمه لطفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق با داده‌ها و الگوی نقشه‌های پیش یابی برای امروز وزش باد شدید و گردوخاک را در استان انتظار داریم و تا روز سه شنبه هفته جاری رگبار باران و رعد و برق را در استان خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ای و گردنه‌ها بارش برف قابل پیش بینی است.

وی گفت: در جاده‌های کوهستانی تشکیل مه و کاهش دید افقی ناشی از آن را پیش‌بینی می‌کنیم.

لطفی بیان کرد: حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آن‌ها برای امشب تا سه شنبه می‌تواند باعث وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: پرهیز از چرای دام و توقف در حاشیه مسیل ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات پاکسازی آبراهه ها، احتیاط در عبور و مرور وسائط نقلیه را توصیه می‌کنیم.

لطفی گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه با بیشینه دمای ۳ درجه سلسیوس سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۲۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

وی اظهار داشت تغییرات دما در بیرجند هم بین ۹ و ۱۹ درجه ثبت شده است.

آماده باش نیرو‌های امدادی هلال‌احمر خراسان جنوبی

۳۹ تیم امدادی هلال احمر در پی هشدار هواشناسی خراسان جنوبی برای امداد رسانی به حوادث احتمالی در آماده باش قرار گرفته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی گفت: ۱۴۰ نیروی هلال احمر در قالب ۳۹ تیم امدادی در ۲۴ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید   زودتر از سال گذشته به اوج مصرف برق رسیده‌ایم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها