مدیر “غیرپاسخگو به مردم و رسانه‌ها” در این دولت جایی ندارد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیری که پاسخگوی مردم و اهالی رسانه نباشد از جنس مردم و این دولت نیست گفت: مدیر گیج و سردرگم در این دولت جایی ندارد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در جلسه نشست مدیران مطبوعات، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه های خراسان جنوبی با اشاره به پاسخگو نبودن برخی مدیران اظهار داشت: پاسخگو نبودن مدیران کاری  غیرمنطقی است چرا که پاسخگو نبودن آنها، عذر بدتر از گناه است و مدیری که پاسخگوی سئؤالات خبرنگاران و مطالبات جامعه نباشد، از جنس مردم نیست و چنین مدیری در دولت سیزدهم هیچ جایگاهی ندارد و از رسانه ها هم این انتظار می رود که چنین مدیران کم تحرکی را به تکاپو وادارند.

وی با اشاره به این که خبرنگاران جزو خواص و نخبگان جامعه محسوب می شوند، متذکر شد: خبرنگاران باید از فهم و درک بالایی برخوردار باشند، مشکلات مردم را درک کنند و به دفاع از آنها بپردازند.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر قرار است استان پیشرفت کند باید در چارچوب اخلاق و ادب، مسایل را نقادانه به چالش بکشیم و نقاط قوت را درکنار مشکلات انعکاس دهیم و مدیران همواره باید پاسخگو باشند و با کار جهادی با پشتوانه علمی و کارشناسی برای رفع مسایل وقت بگذارند.

وی با اشاره به مسایل و مشکلاتی که جامعه رسانه ای استان مطرح  کردند، اظهار داشت: در اولین جلسه شورای اداری، این فرصت در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد تا ضمن طرح مطالبات خود از دستگاه ها، همان جا موضوع پاسخگو نبودن برخی مدیران را هم مطرح کنند.

قناعت جذب سرمایه گذار را از اولویت های استان برشمرد و گفت: سرمایه گذار با پولی که می آورد و اشتغالی که ایجاد می کند، ضمن کمک به رفع بیکاری و درآمدزایی در جامعه و افزایش نقدینگی بانک ها، به امنیت استان نیز کمک می کند.

بیشتر بخوانید   فرمانده‎‌ سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی:خبرنگاران نقش مهمی در بیرون راندن دشمن متجاوز از حریم افکار عمومی دارند

وی با بیان اینکه ما باید به این سمت برویم که بین رسانه ها و دستگاه های اجرایی فهم مشترک ایجاد شود، چرا انتفاع استان در این همراهی و همسویی، رقم خواهد خورد ادامه داد: رسانه ها را در کنار خود می دانیم  و کارها باید در عین استقلال رسانه ها و دستگاه ها دنبال شود اما هدف عالی، تعالی استان باشد.

استاندار  خراسان جنوبی به اوضاع کشور اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در شرایط بسیار خاصی مستقر شد و زمام امور را به دست گرفت اما با جدیت در حال رفع مسایل می باشد و به زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

نگاه ویژه استاندار به جایگاه رسانه ها در استان

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: برگزاری این نشست با گذشت تنها ۴۵ روز از حضور قناعت در استان، نشان دهنده همین تکیه و تأکید است.

محمود مقامی ادامه داد: شخص استاندار تأکید بر این دارند که به جهت اهمیت موضوع، حقوق اهالی رسانه به طور ویژه پیگیری شود.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، با اشاره به در پیش رو بودن سالروز تأسیس بسیج رسانه در ۳۱ دی ماه، اظهار داشت: خراسان جنوبی مفتخر به وجود بزرگوارانی همچون پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات است و شهید فرهادی، یکی از شهدای رسانه کشور، اهل این استان است.

وی با اشاره به نقش رسانه های استان در انعکاس واقعیتها و مشکلات و اهتمامی که در پیگیری مسایل داشته و دارند، ادامه داد: طی یک سال گذشته، شاهد از دست دادن دو نفر از خبرنگاران فعال و کوشای استان بودیم. .

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت" هفته فرهنگ مالیاتی" 

مشاور رسانه ای استاندار خراسان جنوبی هم با بیان این که ما در عین اینکه تلاش می کنیم کار تخصصی و حرفه‌ای ارائه دهیم،  باور و ایمان‌مان این است که در مسیر انقلاب حرکت کنیم اظهار داشت:ایمان دارم که با عنایت ویژه استاندار و با تلاش و همدلی بیش از پیش فرزندان این آب و خاک، آینده‌ای روشن در انتظار خراسان جنوبی و به خصوص در حوزه رسانه خواهد بود.

براتی با بیان اینکه اهمیت رسانه و فضای مجازی بر هیچ کس پوشیده نیست افزود:کشورهای استعمارگر به اهمیت رسانه پی برده اند و امروز می بینیم که سرمایه گذاری ویژه برای رسانه و فضای مجازی کرده اند و امروز شاهد هستیم رسانه به یکی از ارکان اصلی دیکتاتوری برای صاحبان ثروت و قدرت  تبدیل شده است و با استفاده از ابزار رسانه دنبال تغییر افکار مردم و اجرایی کردن برنامه‌ها و اهداف خود هستند.

وی گفت:خراسان جنوبی از لحاظ وجود رسانه های فعال در جایگاه خوبی از کشور قرار دارد و وجود رسانه در یک استان سبب رشد و توسعه  آن استان می شود. ما این باور را داریم اگر رسانه پیشرفت کند، می‌تواند مسیر پیشرفت و توسعه کشور را هموار نماید و به آن تسریع بخشد.

براتی پرداختن به مشکلات و کمبودهای استان را یکی از وظایف رسانه ها دانست و گفت: نباید این مهم در حاشیه قرار گیرد و مسایل حاشیه ای در راس تیترهای رسانه ها باشدو در بحث انتشار اخبار این را مدنظر بگیریم که خبر یک امانت است و باید آن را بی کم و کاست و در اولین فرصت به مخاطب انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید   پیچ و خم های پرستاری از خراشاد تا کالیفرنیا

مشاور رسانه ای استاندار خراسان جنوبی با اعلام اینکه  استراتژی جریان ضد انقلاب و رسانه های معاند پمپاژ یاس و ناامیدی است گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه به دنبال تزریق ناامیدی را به کشور است و امروز با درک شرایط حساس انقلاب و مسائل جامعه ایرانی، یک رویکرد ویژه در قالب نگاهی جدید و امید بخش به نحوه اطلاع‌رسانی و تولید خبر به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت رسانه ها قرار بگیرد.

براتی ادامه داد: رویکرد ویژه ای که یک تولید رسانه‌ای واقع بینانه، امیدبخش، اصلاح‌گر و البته انقلابی در مقابل راهبرد کینه‌توزانه رسانه‌های ضدانقلاب و معاند خارج نشین در سیاه‌نمایی همه دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور و تاریک نشان دادن همه زوایای جامعه ایرانی تعریف شود.

وی  گفت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه رسانه در برهه کنونی ارائه “نداشته ها” به جای “داشته ها”  است که باید به سمت تولید خبرهای مثبت و امیدآفرین به ویژه در خراسان جنوبی باشیم و . انتظار ما از رسانه ها در حال حاضر با توجه شرایط اقتصادی کشور، امیدآفرینی و ارتقای اعتماد مردم به نظام است چرا که رسانه‌های ما باید به مسائل این استان نگاه کارشناسی داشته باشند و از نگرش احساسی و سیاسی بپرهیزند و در افزایش آگاهی جامعه نقش‌آفرینی کنند.

مشاور رسانه ای استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه‌های استان  خراسان جنوبی مطالبه‌گری توام با نقد کارشناسی و منصفانه را با جدیت دنبال کنند ادامه داد: ما از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم و مطالبه‌گری نیز حق رسانه‌ها میدانیم و معتقدیم مدیران باید  پاسخگوی رسانه ها باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها