مشکلات اصحاب رسانه خراسان جنوبی با حضور استاندار بررسی شد

درحالی اولین دیدار مدیران مطبوعات و خبرگزاری ها با استاندار خراسان جنوبی رقم خورد که در این دیدار دوستانه سه ساعته، ۱۵ نفر از مدیران رسانه به دغدغه مشکلات خبرنگاران پرداختند.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد قربانی عضو هیات‌ مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی در نشست مدیران رسانه استان با استاندار با وجود اینکه سرپرستی روزنامه های مختلف کشور فعال در استان  خراسان جنوبی  خود گردان هستند اظهار داشت: در این نمایندگی‌ها  باید هزینه ها را از محل فروش روزنامه و اگهی تامین کنیم.

قربانی با بیان اینکه تامین اگهی‌ها در روزنامه ها با مشکل مواجه شده است گفت: هزینه های زیاد و درآمد کم از اگهی‌ها تکافوی هزینه‌ها را ندارند و انتظار است به هر شکل حمایت لازم توسط سازمانها و ادارات صورت گیرد و دستگاههای اجرایی برای انعکاس اخبار خود  پیوست فرهنگی ورسانه ای ارائه داده ورسانه ها را یاری دهند.

مدیر دفتر جراید کثیرالانتشار کشور با بیان اینکه  رسانه ها از پرداخت مالیات معاف هستند ولی در استان باید مالیات پرداخت کنند واین روند فعالیت رسانه ای آنها را دچار مشکل کرده است.

قربانی از دیگر مشکلات رسانه های استان را کمبود خبرنگار در خراسان جنوبی دانست و افزود: خبرنگاران استان همچنان از نبود بیمه رنج می برند و باید سازوکاری برای بیمه خبرنگاران و پرداخت حق بیمه مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: پایگاههای خبری درآمدی ندارند که در این راستا می توان با پیوست کار رسانه ای از سوی ادارات به این رسانه ها کمک شود و همچنین باید روابط عمومی ها در انعکاس اخبار فعالتر شوند .

مدیرعامل خانه مطبوعات استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه کار در رسانه چه فضای مجازی چه مکتوب باید همراه با پیوست رسانه ای باشد اظهار داشت : در زمان استاندار سابق پیوست رسانه ای به دستگاه‌ها ابلاغ شد پیشنهاد خوبی بود اما آنچه سبب نگرانی شده است اینکه مطالبات رسانه ها همچنان باقی مانده و فاکتورها نقد نشده است.

سالاری با بیان اینکه باید در کنار پیوست رسانه ای یا فرهنگی منابع مالی هم مشخص شود افزود: در این طرح پیوست رسانه ای فقط رسانه‌های مکتوب تعریف شدند در حالیکه باید رسانه های برخط و پایگاههای خبری هم در نظر گرفته شوند.

بیشتر بخوانید   احیای دوباره صنایع دستی خراسان جنوبی/ مرزنشینان معاف از پرداخت مالیات شدند

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد درآمد پایدار هستیم گفت: خبرنگاران ما خوب عمل می کنند اما حمایت مدیران دستگاههای اجرایی همیشه در نقطه مقابل مدیران قرار می گیرد و تا زمانیکه مدیر دستگاه اجرایی به ظرفیت خبرنگاران اگاه نباشد نه تنها مشکلات خبرنگاران حل نمی شود بلکه مشکلات  اضافه می شود.

سالاری با اشاره به لزوم آموزش های خبرنگاری گفت: خبرنگاران ما فقط مختص ۱۷ مردادماه نیستند هر روز هر ساعت به وظیفه خود عمل می‌کنند و جایگاه خبرنگار ما خیلی بیشتر از این حرفه‌است و ما هم برای اداره امور اداری خانه مطبوعات نیاز به مکان داشتیم که ساخت خانه مطبوعات را آغاز کردیم که در انتظار تجهیز شدن است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها