مکان‌هایی در شأن مردم برای احداث مسکن ملی واگذار شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌ های خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیج کنند تا مسکن مناسب تحویل مردم شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده با بیان این مطلب در چهارمین نشست شورای مسکن استان در سال جاری، تأمین و تولید مسکن را از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است هر سال (به مدت چهار سال) یک میلیون واحد مسکن در سطح کشور احداث شود.

وی تأکید کرد: باید با استفاده از تجربه مسکن مهر و نقاط قوت و ضعف آن، از همه ظرفیت‌ها برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن بهره برداری کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر این که ضعف‌ های مسکن مهر در طرح نهضت ملی مسکن نباید تکرار شود، گفت: نقاط مثبت مسکن مهر نیاز به تقویت دارد تا برای رفع دغدغه مهم مردم که مسکن است، کار خوبی صورت گیرد.

عباس زاده تصریح کرد: بدون شک در مرحله اجرا و عملیات ساخت مسکن با مشکلاتی مواجهیم و تاکنون نیز مواردی به ما منتقل شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی؛ سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی بیش از ۴۰ هزار واحد در چهار سال دیده شده که باید برش سالانه در این طرح تعیین شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر پیگیری مستمر طرح‌ها و برنامه‌های حوزه عمرانی تأکید کرد و گفت: به‌واسطه اینکه پذیرفته ایم به عنوان عضو شورای مسکن در این جلسه بنشینیم باید به‌طور جدی موضوعات را پیگیر کنیم.

وی اظهار داشت: نباید آنچه در عمل اتفاق می‌افتد، سبب نارضایتی مردم از مسکن و عملکرد مسئولان شده، تخریب دید و نگاه مردم نسبت به نظام را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید   نخستین نمایشگاه توانمندی‌ صندوق‌های قرض الحسنه مردمی در بیرجند برپا می‌شود

عباس زاده تصريح کرد: وقتی تصمیم گرفتیم مسکن احداث کنیم از زمان تعیین و واگذاری اراضی تا اجرا و تحویل، کنترل و نظارت‌ها ادامه داشته باشد تا مردم در نهایت با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان این که اکنون که دور میز نشسته‌ ایم باید تصمیم درستی بگیریم تا تجربه‌های بد گذشته تکرار نشود، ادامه داد: اگر نمی‌توانیم مسکن‌ خوب با بهترین مصالح و با قیمت مناسب بسازیم، همین الان به وزارتخانه اعلام کنیم خیلی بهتر است از این که مسکن نامناسب به مردم تحویل دهیم.

به گفته وی؛ تصمیمی که دولت سیزدهم در زمینه تولید و تأمین مسکن گرفته را باید به بهترین نحو در استان اجرا کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: فقط ارائه آمار مهم نیست بلکه باید با دغدغه و دلسوزی موارد لازم پیگیری و مشکلات رفع شود که این خدمت به مردم است.

عباس زاده عنوان کرد: شورای مسکن از کاربردی‌ترین، ‌عملیاتی‌ ترین و خداپسندانه‌ترین جلساتی است که در استانداری برگزار می‌شود چون در پی تصمیمات این شورا، عده‌ای صاحب خانه‌ می شوند.

وی ادامه داد: برخی شهرستان‌های استان با مشکل کمبود زمین مواجهند لذا تا حد امکان باید از ایجاد شهرک‌های جدید به دلیل هزینه‌ های بالا جلوگیری و از اراضی ملی موجود در شهرها استفاده شود.

به گفته وی؛ اعضای شورای مسکن باید این نشست را با دقت و بدون هیچ ملاحظه‌ای جلو ببرند، معایب و موانع طرح را حذف و زیر ساخت‌ های مورد نیاز سایت‌های مسکن را فراهم کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: از امروز با عزمی جدی‌تر و به‌صورت منسجم با مشارکت دستگاه‌ های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را جلو می‌بریم و برای انجام هر اقدام لازم، آمادگی داریم.

بیشتر بخوانید   در گام دوم انقلاب باید تعارفات را کنار گذاشت

عباس زاده بیان کرد: باید این جرأت را داشته باشیم که اعلام کنیم بازدید از سایت‌های مسکن برای خبرنگاران و سازمان نظام مهندسی ساختمان آزاد است تا معایب و مشکلات را به ما اعلام کنند.

وی با تأکید بر این که در طرح نهضت ملی مسکن باید شأنیت مردم حفظ شود، متذکر شد: باید مکان‌هایی در شأن مردم و شهروندان برای احداث خانه به آنها واگذار شود.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها