حضور ۲۴۰ جهادگر در روستاهای سیل زده خراسان جنوبی

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ جهادگر بسیجی در قالب ۲۵ گروه جهادی در روستاهای استان حضور دارند گفت: جهادگران علاوه بر بازگشایی معابر و تخلیه آب در جابه جایی دام زنده مردم هم کمک‌رسان هستند.

به گزارش “پیام خاوران“، جوانانی بدون ادعا، اما پر از دغدغه دنبال دیده شدن نیستند اما همه تلاششان بر این است تا مشکلات مردم را اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

جوانانی که دغدغه پست و مقام ندارند، اما برای خدمت به خلق از یکدیگر پیشی می‌گیرند و هیچ مزد و پاداشی نمی‌خواهند. بیش از آنکه جویای نام و نشان باشند شیفته خدمت وگره گشایی هستند. برایشان فرقی ندارد در نقاط محروم بیرجند باشند یا نهبندان، در زیرکوه باشند یا در طبس، تنها هدفشان خدمت به مردم، محرومیت زدایی و به عبارتی خودسازی و خدمت به مردم است.

جهادگران در سیل و زلزله، هنگام برداشت محصولات کشاورزی، ساخت خانه محرومان، در احیای قنوات در روستا‌ها تا ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، هرکجا که نیاز باشد آتش به اختیار حضور می‌یابند.

این‌ها همان گروه‌های جهادی و جوانانی بی ادعا هستند که اگر به آن‌ها اعتماد شود کارستانی به پا می‌کنند که همگان را حیرت زده می‌کنند.

جهادی کلیدواژه‌ای است که طی سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم. این کلیدواژه ما را به یاد دفاع مقدس می‌اندازد، دورانی که به جوان‌ها اعتماد می‌شد و چشم یاری از دیگر کشورها وجود نداشت.

در آن دوران، مدیران با تکیه‌بر توان داخل و خلاقیت موفقیت‌های چشمگیر را به دست آوردند؛ اما این روزها متأسفانه کمتر شاهد مدیریت جهادی در کشور هستیم!

مدیریت جهادی و سازمان‌های جهادی به مدیرانی نیاز دارد که دارای تفکر راهبردی باشند و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود را بر مبنای تفکر راهبردی ارزش‌مدار تدوین و اجرا کنند.

 مکتب شهید سلیمانی نمونهٔ بارز مدیریت اسلامی و نوع ویژهٔ آن یعنی مدیریت جهادی است. این مکتب الگویی کارآمد و سرآمد در مدیریت نهادی با گسترهٔ بین‌المللی بوده و ایشان به‌عنوان یک استراتژیست نابغه، مکتب جدیدی را در عرصهٔ بین‌المللی عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید   لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها در راستای برگزاری جشن گلریزان

مکتب شهید سلیمانی نمونهٔ عملی و تبلور واقعی سازمان آخرت‌گرا در مدیریت اسلامی است که به‌خوبی توانسته در عرصهٔ عملیاتی، عمدهٔ ویژگی‌های آن را محقق سازد و به ما بیاموزد که مفروضات مدیریت اسلامی گزاره‌های صرفاً ذهنی نیست.

پای گروه‌های جهادی به میان می‌آید، گروه‌های جهادی که از همان ابتدا برای محرومیت زدایی بند کفش هایشان را محکم میبندند تا گرهی از کار خلق باز کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر روز گذشته در استان خراسان جنوبی و آب گرفتگی برخی از منازل، معابر و مسدودشدن مسیرهای روستایی گروه‌های جهادی آتش به اختیار در حال خدمت رسانی و آماده باش هستند.

سرهنگ هنری گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ جهادگر بسیجی در قالب ۲۵ گروه جهادی از شب گذشته در روستاهای استان با اولویت شهرستان سرایان و فردوس نسبت به کمک و خدمت‌رسانی به مردم  منطقه اقدام کرده‌اند.

 وی افزود: علاوه بر آن تاکنون ۶۸ گروه جهادی در سطح استان جهت کمک به حوادث احتمالی سیل اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: جهادگران در بازگشایی معابر و تخلیه آب منازل، کمک به دامداران و جابجایی دام زنده، توزیع سبد معیشتی و سرکشی از بافت فرسوده و لایروبی آن تاکنون اقدام کرده و مثل همیشه در کنار مردم عزیز حاضر و آماده باش خواهندبود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها