مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی، فرهنگی و هنری

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: به موجب بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم، فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، مشمول مالیات به نرخ هستند.

به گزارش  ” پیام خاوران “ جعفر احسانی مهر در جمع خبرنگاران درخصوص مشوقها و معافیتهای مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی، فرهنگی و هنری اظهار داشت: به موجب بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم، فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ ربط)، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، مشمول مالیات به نرخ صفر (معافیت به نرخ صفر) هستند.

وی گفت: برای برخورداری از این معافیت بایدضمن ثبت نام در نظام مالیاتی، اخذ مجوز  از مراجع ذیصلاح برای فعالیتهای فوق الذکر، ارائه اظهارنامه مالیاتی شامل ترازنامه وحساب سود و زیان، و ارایه دفاتر قانونی، اسناد و مدارك حسابداری در مواعد مقرر قانوني برای عملکرد مورد نظر، کلیه درآمدها را به نحو کامل و شفاف به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی  بیان کرد: مالیات با نرخ صفر صرفاً شامل درآمد ابرازی است و شامل درآمدهای کتمان شده نمی‌باشد.

احسانی مهر ادامه داد: به موجب ماده (۱) دستورالعمل موضوع ماده (۱۲) آیین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۳۹) قانون مالیاتهای مستقیم، تعریف فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی، فرهنگی و هنری بدین شرح است:

الف- فعالیتهای انتشاراتی: مجموعه فعالیتهایی که در فرآیند آفرینش فکری، تولید فنی، حروف چینی چاپ، پخش و فروش کتاب انجام می شود تا به صورت مکتوب و یا الکترونیکی عرضه گردد و به دست مصرف کننده برسد.

ب- فعالیت های مطبوعاتی: مجموعه فعالیت هایی که در تولید و نشر خبر، گزارش، آگهی و اطلاع رسانی، انتشار و عرضه مطبوعات و نشریات شامل روزنامه و مجله یا دیگر انواع آن به صورت چاپی، الکترونیکی و یا از طریق رسانه های دیگر در دسترس و بهره برداری عموم قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید   مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی: اخذ مجوز کسب و کار بدون مراجعه به ادارات مالیاتی

ج- فعالیتهای فرهنگی: مجموعه فعالیت هایی که برای توسعه ارتباطات فرهنگی، انجام مبادلات فرهنگی، پرکردن اوقات فراغت و یا در جهت افزایش آگاهی های عمومی صورت می گیرد؛ نظیر: ترویج، عرضه، ارزشیابی، پژوهش و نقد و بررسی آثار فرهنگی و هنری، آموزش های فرهنگی و هنری، اجرای صحنه ای، نمایشگاهها، مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری.

۱-ج- محتوای فرهنگی: هر پدیده شامل آثار دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آنها در هر شکل و قالب.

د- درآمدهای حاصل از فعالیت های هنری: مجموعه فعالیت های که در فرآیند خلاقیت، تولید، تکثیر، اجرای صحنه ای، نمایش و توزیع آثار سینمایی، سمعی و بصری، موسیقیایی، هنری، نمایشی، هنرهای تجسمی و مرمت و بازسازی آثار تاریخی، فرهنگی و باستانی انجام می گردد.

احسانی مهر در پایان یادآور شد: کمک به توسعه استان و کشور خصوصاً در بخش فرهنگی و اجتماعی، برای پرورش نسلی خلاق، متخصص و پویا و از همه مهم تر افزایش حس نشاط و امید در جامعه، از اهداف و برنامه های مهم سازمان امور مالیاتی کشور است و اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی از هیچ تلاشی جهت حمایت از این فعالیتها فروگذار نبوده و نخواهد بود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها