شناسایی۷ مورد مثبت ابتلاء به سویه اُمیکرون در خراسان جنوبی

گروه استان‌ها_ دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی از شناسایی ۷ مورد مثبت ابتلاء به سویه اُمیکرون در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا شریف زاده با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۴ آزمایش مشکوکی که انجام شد ۶ مورد در بیرجند و یک مورد در فردوس به اُمیکرون مبتلا بودند.

وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۷۷ آزمایش امیکرون در استان انجام شده است افزود: به دلیل گسترش فراوان سویه اُمیکرون  به نظر می‌رسد گردش اُمیکرون در استان اتفاق افتاده و افرادی که تاکنون دز سوم واکسن را دریافت نکردند و یا واکسیناسیون را انجام ندادند هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی از مردم خواست زدن ماسک را جدی بگیرند و از  تجمعات و دور همی‌ها دوری و  شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شریف زاده گفت: روز گذشته از ۲۰۹ آزمایش کرونا که در استان انجام شد ۳۲  مورد مثبت جدید شناسایی شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، ۱۰ مورد از فردوس ، ۴ مورد از طبس و شهرستان‌های قاین، زیرکوه، خوسف و سرایان هر کدام یک مورد و درمیان، سربیشه، بشرویه و نهبندان نیز هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۶۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۱۸ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از  فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌ها همان یک هزار و ۲۷۸ نفر ثابت ماند.

بیشتر بخوانید   هفتمین جشنواره سراسری وقف به میزبانی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

وی بیان کرد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۵۵۹ هزار و ۷۱۵ نفر واکسن نوبت اول، ۵۰۱ هزار و ۵۷۶ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها