اعمال سیاست‌های تشویقی راهکار ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اعمال سیاست‌های تشویقی، راهکار ساماندهی صنوف آلاینده در بیرجند است.

به گزارش “پیام خاوران”، علیرضا عباس‌زاده در نشست بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند اظهار داشت: برای ساماندهی صنوف آلاینده مرکز استان عزم جدی داریم و این موضوع با تکمیل و ارائه سیاست‌های تشویقی دنبال می‌شود.

به گفته وی؛ هزینه‌های آماده‌سازی و قیمت زمین برای صاحبان صنوف آلاینده موضوع مهمی است و تلاش می‌کنیم با اقدامات لازم تا حدی این دغدغه مردم رفع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های مردم و صاحبان صنوف آلاینده این است که هزینه‌های آماده ‌سازی باید به طور کامل توسط خود افراد پرداخت شود، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری بیرجند هم در این مجموعه صاحب ملک هستند لذا آنها هم باید به قدر و سهم خود بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی شهرک را بپردازند.

وی متذکر شد: طبق مصوبه این جلسه، هزینه‌ها براساس قیمت کارشناسی روز برآورد شده و هر دستگاه سهمش تعیین شود تا نگرانی مردم درباره هزینه آماده‌سازی شهرک مرتفع شود.

عباس زاده با اشاره به دغدغه صاحبان صنوف در زمینه قیمت واگذاری زمین، ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته حتی الامکان از ظرفیت‌های اداری و قانونی استفاده می‌کنیم و رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم نیز انجام می‌شود تا بتوانیم زمین را با قیمت مناسب‌تر به مردم ارائه کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع ساماندهی صنوف آلاینده در سطح شهر، هم جزو تکالیف قانونی و هم ضروریت‌های مدیریت شهری است بنابراین مدیریت شهری ناگزیر است که این صنوف آلاینده را از سطح شهر خارج و به حریم شهرها منتقل کند.

بیشتر بخوانید   آغاز پیش‌فروش بلیت ‌نوروزی اتوبوس در خراسان جنوبی/ آماده باش۸۱۰ دستگاه انواع ناوگان مسافری در سطح استان

به گفته وی؛ در شهر بیرجند با توجه به آمار قابل توجه صنوف آلاینده، انتقال این واحدهای صنفی اهمیت بیشتری دارد و ضرورت انتقال را چندین برابر می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، افزود: تاکنون زمین مناسب اختصاص داده شده، مراحل قانونی واگذاری زمین یز  انجام شده و مشکلات قانونی متعددی که داشتند هم برطرف شده است.

به گفته وی؛ طرح پروژه که با استفاده از ظرفیت یک مشاور ذیصلاح تهیه شده در مراجع قانونی نیز به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده است.

عباس‌زاده گفت: بخش عمده‌ای از اقدامات زیرسازی و آماده‌سازی برای انتقال صنوف آلاینده انجام شده و در حال حاضر تعدادی واحد در حال بهره‌برداری و تعدادی در دست ساخت است.

وی اظهار داشت: در زمینه تأمین زیرساخت‌ها هم با اقدامات خوبی که صورت گرفته، آب تقریباً تامین شده، بخش اصلی کار برای تأمین برق هم انجام شده، راه‌های دسترسی به شهرک هم آماده و بخشی آسفالت شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز چهار موضوع مهم با حضور مسئولان متولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که باید تعیین تکلیف شود.

عباس زاده ادامه داد: سه هکتار از اراضی این شهرک، با مشکل اداری و قانونی مواجهند که باید توسط اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف شوند لذا مقرر شد در این اولین فرصت با هماهنگی‌ همه دستگاه‌های متولی این اقدام صورت گیرد.

وی بیان کرد: با رفع مشکل این سه هکتار، مشکل تأمین زمین برای ۱۷۰ واحد صنفی حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید   وعده انتقال صنوف آلاینده به سال آینده موکول شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها