صنایع جوار ریلی، پتانسیلی بالقوه‌ای که باید بالفعل شود

نماینده مردم شهرستان‌های طبس فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده مدیران ارشد استان بر حمایت از سرمایه گذاران است گفت: صنایع جوار ریلی، پتانسیلی بالقوه‌ ای است که باید بالفعل شود.

به گزارش “پیام خاوران” حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ویستا ریل پارس  در زمینه دلایل متوقف شدن عملیات اجرایی احداث کارگاه‌های تعمیر لوکوموتیو اظهار داشت: در این جلسه مطرح شد اراده مدیران ارشد استان و مجموعه مدیران شهرستان طبس بر حمایت از سرمایه‌گذاران است و در آینده این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنایع جوار ریلی، پتانسیل بالقوه شهرستان طبس است که باید بالفعل شود.

وی افزود: در این نشست ۳ ساعته چگونگی پیگیری و تسریع اجرای طرح‌های صنایع جوار ریلی و ادامه فعالیت‌های سرمایه گذاری در این حوزه  مطرح شد.

نصیرایی همچنین با اشاره به دیدار خود با حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این دیدار به مطالبات شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه پرداخت شد و خواستار رسیدگی شدیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۸۰ درصد زغالسنگ غرب آسیا در ایران است که ۷۶ درصد آن در شهرستان طبس می‌باشد و چرا باید کشور با این حال به واردات زغالسنگ و کک نیاز داشته باشد؟ و لازم است هلدینگ سرمایه‌گذاری و اقتصادی شستا در تحول اقتصادی شرق کشور با محوریت زغالسنگ برنامه‌ریزی کند.

عضو شورای معادن استان خراسان جنوبی به ظرفیت‌های معدنی و‌ اقتصادی حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: یکی از آسیب‌های شهرستان طبس این است که در هیئت مدیره مرتبط با زغالسنگ در بالادست، نماینده‌ای برآمده از دل معادن منطقه که آشنا به شرایط حاکم بر حوزه زغالی شهرستان باشد، وجود ندارد و این موضوع نیازمند اصلاح است.

بیشتر بخوانید   استفاده ازتجارب بازنشستگان چراغ راه مدیران و کارشناسان جوان

نصیرایی در دیدار قبلی خود با دکتر عبدالملکی به نیاز مبرم شهرستان‌های طبس و فردوس به دستگاه ام آر آی (MRI) اشاره کرده بود که در این دیدار نیز به لزوم ارایه خدمات رفاهی و تامین اجتماعی به جامعه کارگری و بیمه شدگان تامین اجتماعی  شهرستان های حوزه انتخابیه  تاکید کرد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار به مکاتبات انجام شده از سوی استانداری رسیدگی کرد و در زمینه توضیحات ارائه شده از سوی نمایندگان عالی ملت و دولت در استان خراسان جنوبی درباره ظرفیت‌های غنی معدنی و کشاورزی شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه قول مساعدت داد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجاکه شرکت صدرتامین بعنوان هلدینگ سرمایه‌گذاری در‌ معادن زغالسنگ پروده طبس است و این شرکت زیرمجموعه شستا و سازمان تامین اجتماعی کشور است؛ از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مقام عالی مسئول در این سازمان برای سفر به استان خراسان جنوبی مخصوصاً شهرستان‌های حوزه انتخابیه دعوت بعمل آمد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها