مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی خراسان جنوبی افزایش یافت/مردم صرفه جویی کنند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از مصرف بالای گاز در استان خبر داد و از مشترکین درخواست کرد تا در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدمحمود هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید دما و ماندگاری برودت هوا تا چند روز آینده، از مشترکین گرامی درخواست می‌شود تا با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی شرکت گاز را در استمرار گازرسانی یاری کنند.

وی از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز طبیعی طی روز گذشته در بخش خانگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: راهکارهای بسیار ساده‌ای برای مدیریت و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی به اقتصاد خانواده نیز کمک کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان بالا، رعایت دمای رفاه ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد، استفاده از لباس گرم زمستانی در منزل، نصب پرده ضخیم بر روی پنجره‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در محل در و پنجره‌‌ها و تنظیم دمای پکیج یا آبگرمکن بر روی ۵۰ درجه از جمله مواردی است که در کاهش مصرف گاز تاثیر مستقیم دارند.

هاشمی یادآور شد: حسب آیین نامه هیئت محترم وزیران، رعایت بخشنامه صرفه جویی در ادارات سطح استان توسط بازرسین شرکت گاز مورد پایش قرار می‌گیرد و جریان گاز ادارات پر مصرف بعد از اخطار و ارائه گزارش به استانداری، قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی همچنین از تزریق گاز و بهره برداری از خط انتقال بشرویه به دیهوک طبس خبر داد.

هاشمی گفت: دیهوک به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و دوری از خط انتقال، از طریق CNG گازرسانی می‌شد که با پیگیری‌های متعدد و مساعدت شرکت ملی گاز ایران، عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز بشرویه به دیهوک به طول ۷۰ کیلومتر از ابتدای سال ۹۹ در دستور کار شرکت گاز خراسان جنوبی قرار گرفت و در هفته جاری تزریق گاز شد.

بیشتر بخوانید   فوق تخصص ارتوپدی اطفال در کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند مستقر شد

وی افزود: بخش دیهوک در حال حاضر بالغ بر ۱۲۰۰ مشترک گاز طبیعی دارد که با اجرای این خط توسط شرکت گاز خراسان جنوبی، تداوم و استمرار گازرسانی در شهر و روستاهای گازدار دیهوک و همچنین روستاهای فاقد گاز در دست اجرا در این بخش قطعیت یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر تمامی شهرها و یک هزار و ۴۸۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و عملیات گازرسانی به ۱۶۹ روستا نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و میانگین خانوار شهری و روستایی بهره مند به بیش از ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها