مدیران با گشاده رویی و سعه صدر پاسخگوی مردم باشند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت سیزدهم باید درب مدیران به روی مردم باز باشد گفت؛ مدیران در این دولت باید با گشاده رویی و سعه صدر پاسخگوی مردم باشند.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت ظهر امروز در شورای اداری و مراسم معارفه فرماندار بیرجند اظهار داشت: فرماندار در هر شهرستان در جایگاه پدری است و با وجودی که به برنامه‌های کلان توسعه‌ای شهرستان می‌پردازد به جزییات زندگی مردم هم باید توجه کند و  اداره یک دولتی کوچک در شهرستان به فرماندار سپرده می‌شود که باید با همگرایی بین دستگاه‌های مختلف تلاش کند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرماندار در هر شهرستان  باید محور همدلی و وحدت مسئولان باشد گفت: باید با حضور فرماندار در کنار امام جمعه از آن شهر صدای واحد شنیده شود و  با حضور در بین مردم و شناخت  مشکلات آنها و ارتباط هدفمند با سلسله موارد اداری به بهبود و گسترش زیرساخت شهرستان کمک شود.

وی افزود: با پاسخگویی به موقع و به حق مطالبات مردم در کنار آسیب‌هایی که به سفره و کسب کار مردم وارد شده باعث امیدواری مردم شود.

قناعت با بیان اینکه مردم انتظار دارند اعتماد از دست رفته جبران شود که این جز خدمت صادقانه و حل مشکلات مردم ممکن نخواهد شد افزود:
شفاف بودن کار جهادی بسیار مهم است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: فروتنی، ساده زیستی، پرهیز از تکلفات بی دلیل اداری، باز بودن درب اتاق مدیران به روی مردم، در دسترس بودن، داشتن سعه صدر و گشاده رویی در مواجهه با مشکلات مردم و پاسخگویی به مردم باید اصل خدمت باشد.

وی گفت: مسئولان در دولت سیزدهم باید گشاده رو بوده و تحمل زیادی داشته باشند. اجرای سیاست‌های دولت و بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید ما است. مردمان خراسان جنوبی مومن، انقلابی در صحنه و با فرهنگ هستند و فرماندار باید همه ظرفیت‌ها را بسیج کند تا بتواند بهتر و بیشتر به مردم خدمت کند.

بیشتر بخوانید   بانک کشاورزی پیشتاز در پرداخت تسهیلات توسعه‌ای و اشتغال آفرین

قناعت افزود: تغییرات از یک زاویه عادی است و اما از دریچه دیگر گردش مدیریت در دوره جدید تنها به معنای چرخش جابه جایی عناوین نیست بلکه دریچه جدید به سوی خدمت رسانی و افق روشن است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ظرفیت بیرجند برای فراندار هم می‌تواند یک فرصت و اگر توجه نشود یک تهدید است مرکز استان امکاناتی به ذات خود دارد که از خصوصیات مرکز استان است ظرفیت‌ها هم فرصت است و اگر غفلت شود تهدید است.

قناعت گفت:  باید برنامه‌های توسعه‌ای جدید تعریف شود و اگر به داشته‌های موجود اکتفا شود به عنوان تهدید و درجا زدن است پس فرماندار باید بتواند از ظرفیت شهرستان‌ها مانند جوانان، بانوان، فرهیختگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران استفاده کند.

وی عنوان کرد: حل مشکلات سرمایه گذران فعلی مهم‌ است. وظیفه ما جذب سرمایه گذاران جدید است. در استان خراسان جنوبی برخی نگاه‌ها تنگ نظرانه است که نگاه مثبت به سرمایه گذار ندارد اگر ما فقط به منابع دولتی اکتفا کنیم محدود و قطره چکانی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از منابع بخش خصوصی استفاده کنیم هیچ چیزی مهمتر از جذب سرمایه گذار در استان نداریم و این موضوع را جدی بگیرید. استان‌های دیگر در جذب سرمایه گذار خوب عمل کردند دقت شود برخی مدیران با قوانین سخت سرمایه گذاران را فراری ندهند.

قناعت با بیان اینکه دست سرمایه گذاران را بگیرید افزود: جذب سرمایه گذار از وظایف اصلی فرماندار و مدیران است. بیرجند از قدمت بالایی برخوردار است پیشینه علمی آن زبانزد است. اولین شهری که دارای شبکه آبرسانی است و سومین مدرسه ایرانی به سبک جدید در بیرجند شکل گرفته که نشان می‌دهد بیرجند شهری با اصالت است اما حیف که شأن مردم خوب رعایت نشده و در توسعه نسبت به استان‌های دیگر عقب هستیم که بخشی از آن به مدیران استان و خود مردم و مدیران کشوری برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید   انجام 13 هزارکیلومتر برف‌روبی در سطح جاده های خراسان جنوبی

وی بیان کرد: الان فرصتی در کشور ایجاد شده و فضای کشور فرصت خدمت رسانی و توجه به استان‌های محروم است باید خراسان جنوبی بیشترین استفاده را ببرد. در همین مدت کوتاه شاهد اقدامات خوبی از دولت بودیم که یکی واردات واکسن است.

قناعت با بیان اینکه رهبری تاکید داشتند در بلوک شانگ‌های عضو شوید اما در دوره‌‌های قبل کم توجهی شد که در این دوره بسیار کوتاه انجام شد و نشان می‌دهد ریل گذاری جدید خدمت به مردم و حل مشکلات از  دستاوردهای دولت است. در اینده نزدیک شاهد اتفاقات خوب در مذاکرات وین خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در آینده نزدیک توافق نامه جدید امضا می‌شود و شک نکنید در آینده نزدیک فضای کشور عوض خواهد شد اما باید آستانه صبر و تحمل خود را هم افزایش دهیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها