قرار عاشقی با پدران آسمانی در بیرجند

همزمان با سالروز ولادت مولای متقیان امام علی (ع) و روز پدر جمعی از شهروندان و خانواده‌های شهدا با حضور در قطعه شماره ۲ گلزار شهدای بیرجند یاد پدران آسمانی را به وقت قرار عاشقی گرامی داشتند.

به گزارش ” پیام خاوران “ امروز روز پدر است و روز مردانی که عاشقانه و شجاعانه تا آن سوی مرزها رفتند و با اهدای خون پاک‌شان اجازه تجاوز به دشمنان را ندادند، همان مردان بی‌ادعایی که طعم پدر شدن یا پدر بودن را نچشیدند اما امروز برای همه فرزندان این آب و خاک حکم پدری دلسوز، فداکار و قهرمان را دارند. مردان و پدران شهید آسایش و آرامش خود را فدای امنیت و آرامش آیندگان کردند چرا که عمق عشق و اندیشه‌شان از عمق اقیانوس‌ها فراتر بود.

چنین روزی که در دل همه جشنی برپاست و هر کسی به نوعی با دیدار پدرانشان و دادن هدیه، گوشه‌ای از زحمات آنان را جبران می‌کنند، فرزندان شهدا از این نعمت محروم هستند و هر سال با رسیدن روز پدر غمی سنگین بر دل‌شان می‌نشیند و حسرت سال‌ها انتظار و فقدان پدرانی که هیچ وقت بودن‌شان را تجربه نکرده‌اند بر دل‌شان می‌ماند.

 

قرار عاشقی با پدران آسمانی

دیدار با “پدران آسمانی” ویژه برنامه‌ای است که از چند سال گذشته همزمان با سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر بر سر مزار شهدا اجرا می‌شود و امروز نیز خانواده شهدا میزبان جمعی از مردم و مسئولان بودند تا این روز را در جوار قبور مطهر شهیدان به شادی بنشینند.

همسر شهید حسن جاویدپور که سال ۸۹ در درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نایل آمد، روز سه‌شنبه در تفسیری از واژه پدر به خبرنگار ایرنا گفت: پدر یعنی همه چیز، تکیه‌گاه و عشق.

وی افزود: پدر به معنای ستون خانواده است و این معنا را کسانی که داغ پدر دیده‌اند، بهتر درک می‌کنند.

بیشتر بخوانید   وزیر ارشاد: حوزه فرهنگ و هنر کشور با یک نگاه متعالی در حال حرکت است

این همسر شهید با بیان اینکه وظیفه ما در قبال شهدا این است که رهروان خوبی برای آنها باشیم گفت: دختر کوچکم یک ماه بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد و ۱۲ سال است که حسرت دیدن پدر را کشیده، اما همیشه تلاش کرده با قوت ادامه‌دهنده راه پدر باشد.

وی اظهار داشت: همواره به شهید شدن همسر افتخار می‌کنم زیرا شهادت از آرزوهای او بود.

جوانی که به گفته خودش چند ماه بیشتر از ازدواج‌اش نمی‌گذرد بر سر مزار پدر همسرش آمده که همکلام می‌شویم.

 

قرار عاشقی با پدران آسمانی

پدر همسرش جانباز ۷۰ درصد بوده که چند سال پیش به درجه رفیع شهادت نائل آمده و او از مقام رفیع پدر می‌گوید و دلتنگی‌های همسرش در نبود پدر.

جواد معتقد است وقتی پدر در خانه نباشد انگار خانه بی‌ستون شده؛ این جوان ۲۳ ساله اما آرزو می‌کند که برای فرزندانش بهترین پدر باشد و حامی قوی برای همسرش تا جای خالی پدر برایش ملموس نباشد.

شهروند دیگری که بر مزار همرزم شهیدش آمده با تاکید بر اینکه همواره باید قدردان زحمات پدران باشیم گفت: وقتی کسی پدر از دست می‌دهد همیشه در زندگی احساس کمبود و دلتنگی می‌کند.

فدایی افزود: خودم پدر ۲ فرزند هستم و وقتی می‌بینم که هر سال روز پدر با چه اشتیاقی برایم جشن می‌گیرند بیشتر دلتنگ پدرم می‌شوم لذا سعی می‌کنم این روز را با حضور بر سر مزار پدر یادش را گرامی بدارم.

وی گفت: هم خودم هم همسرم از نعمت پدر محروم هستیم اما در این روز آماده‌ام تا شادی عید و روز پدر را با تمامی کسانی که پدر از دست داده‌اند در اینجا شریک شوم.

بیشتر بخوانید   کویرتایرسیاست های اقتصاد مقاومتی را برای خلق رکوردهای منحصر به فردملی محقق کرد

یک فرزند شهید هم گفت: در برابر ناملایمات و سختی‌ها همه ما مسئولیم تا مانند پدرانمان برای پاسداشت ارزش‌ها ایستادگی کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه هر سال در مراسم دیدار با پدران آسمانی شرکت می‌کند ادامه داد: ارزش‌هایی که شهدا به خاطر آن از جان گذشتند همواره در زندگی ما جاویدان است و تا آخر عمر مدیون فداکاری شهدا و ایثارگران هستیم.

اجرای سرود، مولودی‌خوانی و دکلمه روز پدر توسط دختر شهید جاویدپور و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های این آیین بود که با حضور خانواده شهدا، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، سرپرست فرمانداری بیرجند و جمعی دیگر از مسئولان و شهروندان در روز ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) برگزار شد.

خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

منبع : ایرنا

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها