واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه کلنگ‌زنی شد

ظهر امروز با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی کلنگ واحد تولید کنسانتره سنگ آهن به زمین خورد.

به گزارش “پیام خاوران“، خراسان جنوبی یکی از استان‌های مرزی در شرق کشور به حساب می‌آید که چند وقتی است در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته است.

در حالی در دهه فجر امسال شاهد کلنگ زنی کارخانه فروسیلیس در شرق کشور در بیرجند بودیم که این پروژه به عنوان اولین کارخانه تولید فروسیلیس در شرق کشور است و قرار است ظرف مدت ۲۴ ماه ساخته شود و با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال برای افراد زیادی فراهم می‌شود.

اما امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی کلنگ احداث واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در شهرستان سربیشه به زمین خورد و این نویدی خوش برای مردم این شهرستان است.

مدیر عامل واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در این مراسم گفت: سرمایه گذار این پروژه گروه سرمایه گذاری تولیدی و بازرگانی میامی نگین تیسان است.

مصطفی تمدنی افزود: سرمایه گذاری این پروژه ۶ هزار میلیارد ریال است و اشتغال مستقیم پیش‌بینی شده آن ۳۰۰ نفر و غیر مستقیم ۳ هزار نفر است.

وی گفت: سال شروع این پروژه سال ۱۴۰۰ است که پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن در سه ماهه سوم ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل واحد تولید کنسانتره سنگ آهن بیان کرد: زمین این پروژه ۲۰ هزار مترمربع  با زیربنا ۸ هزار مترمربع توان برق مصرفی ۵ هزار کیلو وات و آب مصرفی ۶۵ هزار متر مکعب در سال است.

مصطفی نخعی نماینده مردم  شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم کلنگ زنی پروژه کنسانتره آهن اظهار داشت: در طی دو سال گذشته اتفاقات بزرگی در عرصه اقتصاد و تولید شهرستان سربیشه در حال رقم خوردن است. کارخانه اکسید منیزیم در شهرستان سربیشه با حجم سرمایه گذاری و اشتغال بالایی به بهره برداری رسید و در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید   شناسایی ۶۷۰ کالای غیراستاندارد در خراسان جنوبی

وی افزود: در مرز ماهیرود که یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان سربیشه است زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله استقرار دستگاه ایکس ری و زیرساخت‌های رفاهی در حال شکل گیری است.

نماینده مردم  شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید مانع زدایی کنند نه مانع تراشی، چرا که سرمایه گذاران ستون‌های خیمه اقتصاد کشور هستند که باید حمایت و کمک شوند.

نخعی بیان کرد: تحریم، سوء مدیریت و بروکراسی پیچیده اداری سرمایه گذاران و کارآفرینان را دچار مشکل کرده است و متاسفانه فرهنگ محافظه کاری در بین مسئولان خراسان جنوبی از قدیم نهادینه شده که باید تغییر کند‌.

وی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر همین قوانین فعلی به نفع مردم و سرمایه گذار تفسیر شود و اراده برای رفع موانع باشد خیلی اقدامات مهمی می توان در کشور انجام داد.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی شاید یکی از دلایل مهم شکل گیری این سرمایه گذاری و ایجاد این واحد تولیدی است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تحقیقی انجام داده که بر اساس آن خراسان جنوبی در سطح کشور بالاترین امنیت در حوزه سرمایه گذاری را دارد و بخش زیادی از آن مرهون فرهنگی غنی مردم این استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی به اشاره به اینکه امروز می‌شود ادعا کرد که شهرستان مرزی سربیشه به لحاظ صنعتی و اقتصادی رو به توسعه است گفت: زیرساخت‌های اقتصادی بسیار خوبی در این شهرستان در حال شکل گیری است و به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید   صدای العطش مرزنشینان خراسان جنوبی به گوش می‌رسد

نخعی اظهار داشت:  از مسئولان انتظار می‌رود برای تسهیل جاده سنگلاخ سرمایه گذاری و کارآفرینی کمک کنند. یکی از نگرانی‌های جدی سرمایه گذاران این است که مسئولان به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و این آسیب‌ جدی است که سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر دوست داریم امنیت استان و کشور تامین شود باید به فکر اشتغال بود بیان کرد: شاخصه بارز خراسان جنوبی را همه در وجود ظرفیت‌های استان به ویژه معادن می‌دانند.

عباس زاده با بیان اینکه وجود معادن فوق العاده و متعدد برای ما ویژگی خاصی دارد و باید شکرگذار نعمات خدا و این ظرفیت‌ها باشیم.

وی اظهار داشت: ساده ترین روش استفاده از ظرفیت‌ها و شکرگذاری نعمات خدا استخراج منابع و پیشگیری از خام فروشی در محصولات کشاورزی و معدنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: ساده ترین روش استفاده از ظرفیت‌ها و شکرگذاری نعمات خدا استخراج منابع و پیشگیری از خام فروشی در محصولات کشاورزی و معدنی است.

عباس زاده گفت: باید زنجیره ارزش و تولید را در منابع و معادن استان ایجاد کنیم چراکه برای مجموعه استان مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: وظیفه ما است از سرمایه گذاران در راستای هدف حمایت شود و وظیفه رفع موانع تولید را داریم.

انتهای پیام /۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها