استاندار خراسان جنوبی: منزلت و جايگاه خبرنگاران نبايد خدشه دار شود

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: منزلت و جايگاه خبرنگاران نبايد در استان خدشه دار شود.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت در جلسه دیدار مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خاطرنشان کرد: همان طور که می دانید بنده از بدو ورود به استان، به موضوع جذب سرمایه گذار تأکید ویژه ای داشته و دارم.

وی ادامه داد: سرمایه گذار با ورود به یک منطقه، گردش مالی بانک ها، قوی تر شدن شهرداری ها، کمتر شدن آسیب های اجتماعی، افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی به همراه دارد.

به گفته وی؛ تکیه به منابع محدود و قطره چکانی دولتی، روند اجرای کار را طولانی می کند فلذا آن چه باعث شتاب گرفتن رشد اقتصادی می شود، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.

استاندار متذکر شد: تکلیف رسانه ها در این زمینه این است که اگر دستگاهی در بحث تسهیل شرایط سرمایه گذاری و پاسخ دادن به سرمایه گذاران کوتاهی کرد، بدون اغماض این عملکرد را مورد نقد قرار دهند و با سرمایه گذار همراهی کنند.

قناعت تأکید کرد: رسانه ها باید در راستای رشد و توسعه خراسان جنوبی، به گونه ای اقدام کنند که استان به خوبی دیده شود.

وی با تأکید بر این که در معرفی خراسان جنوبی کوتاهی شده، تصریح کرد: رسانه ها باید در این زمینه جدی تر ورود کنند، چرا که معرفی استان به جذب و ترغیب سرمایه گذاران کمک می کند.

به گفته وی؛ انتظار این است که رسانه ها بدون دخالت دادن انگیزه های سیاسی، شخصی و فردی، در منافع و مصالح استان، اتفاق نظر داشته باشند.

استاندار، خانه مطبوعات را متعلق به همه خبرنگاران خواند و گفت: همه خبرنگاران باید آزاد و مستقل کار کنند و تا آن جایی که امکان دارد، حریت و آزادگی و استقلال خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید   بیکارترین استان های کشور کدامند؟ / نرخ بیکاری خراسان جنوبی 7.3 درصد + جدول

قناعت متذکر شد: اینکه ما با مدیران ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم، به این معنا نیست که عملکرد دستگاه را نقد نکنیم، بلکه نقد و تعریف از هر حوزه و موضوعی باید در راستای منافع و مصالح استان باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به استان، تأکید کرد: در راستای همین منافع استان، می طلبد که رسانه ها مصوبات این سفر را پیگیری نموده و نتایج آن را به اطلاع مردم برسانند.

به گفته وی؛ فضای عمومی کشور و استان با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، نیازمند آرامش است و این موضوع باید مدنظر رسانه ها باشد.
استاندار با تأکید بر نقش رسانه ها در رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نشانه ها و شاخص های توسعه یافتگی یک جامعه، میزان فعالیت، تیراژ انتشار و نوع نگارش اخبار در رسانه هاست.
دکتر قناعت ، شرایط استان را به لحاظ فعالیت رسانه ای مطلوب خواند و اظهار داشت: ما نباید در استان رسانه کاغذی یعنی رسانه ای که فقط مجوز بگیرد و هیچ کاری نکند، داشته باشیم .
وی با تأکید بر ضرورت پاسخگو بودن مدیران به مطالبات و پرسش های خبرنگاران و اصحاب رسانه، متذکر شد: منزلت و جایگاه خبرنگاران نباید در استان خدشه دار شود.
استاندار بر حمایت جدی خود از خانه مطبوعات گفت و اظهار داشت: شرط این همراهی، کار خوب رسانه ای در راستای توسعه استان است.
دکتر قناعت، با تأکید بر همصدایی خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران، گفت: این همصدایی در پیشبرد امور و بهتر نتیجه دادن کارها بسیار مؤثر است و به نفع جامعه رسانه ای استان است.

بیشتر بخوانید   هدف از برگزاری یادواره‌ شهدا بهره‌برداری مطلوب برای تحقق اصل جهاد تبیین است

وی،پیگیری مطالبات و درخواست های عنوان شده در جلسه را به حوزه روابط عمومی استانداری سپرد و بر پاسخگویی به آنها با نگاه مثبت تأکید کرد.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: دغدغه های خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای استان، برای شخص استاندار، حائز اهمیت است و به طور ویژه بر رفع آنها تأکید دارند.

وی تصریح کرد: در اثبات این دغدغه همین بس که از ابتدای حضور ایشان در استان و طی این ۹۰ روز، چهار نشست با اصحاب رسانه داشته اند.

مشاور استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات جامعه رسانه‌ای استان، اظهار داشت: یکی از مهم ترین موارد، موضوع مسکن خبرنگاران است که حسب دستور استاندار در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی پیگیری های لازم صورت گرفته است.

مقامی ادامه داد: برگزاری یک جلسه ویژه با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی و با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات، مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران و مدیران دستگاه‌های متولی برای جمع بندی پیگیری ها و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه هم، برای هفته آینده پیش بینی شده است.

وی متذکر شد: چنانچه در این جلسه به نتیجه متقنی نرسیم، مطمئناً در جلسه ای با حضور شخص استاندار، موارد پیگیری خواهد شد.

مدیر روابط عمومی استانداری از نشست خود و مدیرعامل خانه مطبوعات با رئیس شورای هماهنگی بانک های استان گفت و تصریح کرد: در آن جلسه مقرر شده مدیرعامل خانه مطبوعات در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک های استان حضور یافته، مطالبات اصحاب رسانه را با هدف پیگیری و رفع تشریح کند.

بیشتر بخوانید   وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود

مقامی بر اصل یکصدایی در بحث پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران تأکید کرد و از ورود روابط عمومی استانداری به موضوع ارزیابی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گفت و اظهار داشت: سال آینده، در قالب ۲۰ کارگروه ویژه و در راستای اطلاع رسانی خدمات دولت، به موضوع ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها ورود خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها