نیاز ۲۷ میلیارد ریالی موکب‌های خراسان جنوبی در شهر کاظمین برای ایجاد زیرساخت‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های مختلف آب، برق، فاضلاب و تأمین وسایل سرمایشی موکب‌های استان در شهر کاظمین ۲۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده در کمیته زیرساخت‌های اربعین استان اظهار داشت: موکب‌های استان عمدتاً در شهر کاظمین مستقرند که برای تأمین آب، برق و فاضلاب سایت استقرار موکب‌ها باید اقداماتی انجام شود تا در مراسم اربعین سال آینده مشکلی نداشته باشیم.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی؛ برای تأمین این نیازها باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا در مراسم اربعین سال آینده شاهد ارائه خدمات مناسب‌تری به زائرین باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت مرمت و تعمیر ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی موجود در سایت برای استفاده در ایام اربعین سال آینده، تصریح کرد: علاوه بر این به احداث ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام دیگر در این سایت نیاز است که ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

عباس زاده با اشاره به نیاز یک میلیارد تومانی پروژه برقرسانی و ارتقاء شبکه برق سایت موکب‌های خراسان جنوبی، اظهار داشت: با توجه به همزمانی اربعین سال آینده با فصل گرما و لزوم استفاده از وسایل سرمایشی حتماً باید زیرساخت برق این سایت ارتقاء یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: برای تأمین وسایل سرمایشی موکب‌ها به ۲۰۰ عدد پنکه مه‌پاش با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است و  موکب‌های استان به یک دستگاه یخ‌ساز ۲۷۰ قالبی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارند.

وی ایجاد زیرساخت آبرسانی و اجرای شبکه‎‌های فاضلاب را از دیگر نیازهای موکب‌های خراسان جنوبی در شهر کاظمین ذکر کرد و افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، برای آبرسانی پایدار به موکب‌های استان از حرم امامین جوادین(ع)، شرکت شهرک‌ های صنعتی خراسان جنوبی نسبت به تأمین لوله و تجهیزات اقدام می کند و شرکت آب و فاضلاب استان نیز کار تهیه طرح و اجرای شبکه آبرسانی را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید   یک روزبیادماندنی با فرشته‌های زمینی/حضور کارکنان تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع)در توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)بیرجند + تصاویر

به گفته وی؛ موکب‌های استان باید به شبکه فاضلاب حرم امامین جوادین متصل شود که در صورت تأمین تجهیزات لازم، آب و فاضلاب خراسان جنوبی برای اجرای این طرح هم اعلام آمادگی کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ها و اقدامات لازم به گونه‌ای از سوی مسئولان متولی انجام شود که تا پایان خرداد ماه مشکلات زیرساختی موکب‌های استان در شهر کاظمین رفع شود.

عباس زاده متذکر شد: قبلاً تجهیزات موکب‌های استان در انبار حرم امامین جوادین نگهداری می‌شد که با توجه به اجرای طرح توسعه حرم باید نسبت به جابجایی آن اقدام شود که این موضوع را ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان در کشور عراق دنبال می‌کند.

وی تأکید کرد: باید تلاش شود تا نذورات مردم به ستاد اربعین استان در زمینه مایحتاج و خوراک زائرین استفاده شود و برای ایجاد زیرساخت‌ها از ظرفیت خیرین استفاده شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی؛ یکی از مهمترین مناسک‌ مذهبی ما در طول سال، مراسم باشکوه و با عظمت اربعین حسینی است لذا در کمیته زیرساخت مکلف هستیم که امکانات مورد نیاز زائرین را در ایام برگزاری مراسم اربعین تأمین کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ۵۱ موکب در استان ثبت شده که از این تعداد هشت موکب در داخل کشور هر سال به زائران پاکستانی که از خراسان جنوبی عبور می‌کنند، خدمات‌ می‌دهند.

جوینده افزود: موکب‌‌های استان امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در ایام اربعین هزینه کرده‌اند که ۷۶۰ میلیون تومان آن با مشارکت مردمی عراق صورت گرفته و در این مدت به ۶۰ هزار زائر خدمات ارائه شده است.

بیشتر بخوانید   برگزاری مسابقات مهارت زندانیان خراسان جنوبی برای نخستین بار در کشور

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها