بازار خودروی خراسان جنوبی در جاده گرانی و کسادی می‌راند

هرسال در روزهای پایانی موتور بازار خودرو در سراسر ایران گرم می‌شد و تب و تاب شب عید جنب و جوشی قابل توجه میان خریداران و فروشندگان ایجاد می‌کرد اما امسال اگرچه قیمت‌ها در مدار صعود هستند اما در استان خراسان جنوبی خبری از مشتری نیست.

به گزارش “پیام خاوران“، از زمان شیوع کرونا تاکنون وضعیت بازار خودروها هر روز شاهد نوسان‌های معناداری است یک روز سرعت می‌گیرد و روز دیگر در دنده کسادی می‌راند.

یک روز به بهانه افزایش قیمت دلار و روز دیگر به بهانه‌ای دیگر، خلاصه اینکه هر روز به یک بهانه قیمت‌ها روند صعودی پیدا می‌کند و در ماه‌های پایانی سال هم در جاده گرانی تخت گاز می‌راند البته چند روزی است که این بازار علی‌رغم گرانی مشتری به ندیده درحالی که قبلا هرچه قیمت‌ها گرانتر می‌شد تعداد خریداران نیز بیشتر و بیشتر می‌شد.

این درحالی است که امسال در بازار خودروی استان خراسان جنوبی رکود از یک سو و بی ثباتی قیمت‌ها از سوی دیگر سبب شده تا بازار خودرو در این روزها در شرایط خاصی قرار گیرد هرچند پیشتر از این بازار خودرو برای هر تغییر و تحولی در انتظار نرخ ارز بود اما در حال حاضر آنچه در بازار خودرو حکایت دارد این است که خریدار و فروشنده حاضر به فروش و خرید نیستند و بازار در حالت رکود به سر می‌برد و اگر خریداری هم وجود داشته باشد فروشنده‌ای نیست و مالکان تنها به ارائه قیمت بسنده می‌کنند یا در شرایطی که پول نیاز داشته باشند قیمت‌های غیرواقعی اعلام می‌شود.

بسیاری از مالکان خودروها به این فکر می‌کنند اگر امروز خودروی خود را بفروشند زیان کرده‌اند و برای جایگزینی مجدد خودرو باید دوباره از جیب پول بگذارند این درحالی است که بسیاری از خریداران هم دست نگه داشته‌اند تا تغییراتی در بازار ایجاد شود و قیمت‌ها منطقی‌تر باشد.

یکی از بنگاه‌داران اتومبیل بیرجند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فقط کسانی که برای مصرف شخصی نیاز به خودرو دارند برای خرید خودرو اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید   بزرگترین پایگاه امداد و نجات شرق کشور در حوزه معادن زغال سنگ احداث می‌شود

اما آنچه در کف بازار خودرو از زبان مالکان خودرو، فروشندگان و نمایشگاه داران می‌توان فهمید این است که گویی همه در انتظار نتیجه مذاکرات وین هستند و همه نگاه‌ها برسر چانه زنی‌ها در وین ختم می‌شود.

از سویی دیگر واسطه‌های فروش خودرو مطابق واقعیتی که طی سه سال اخیر در این بازار رخ داد، حباب فعلی قیمت را قبول دارند و در عین حال بازار خودرو در پسا توافق را به شکل کاهش قیمت تا سطح متعارف (تخلیه حباب) و همچنین افت چشمگیر تقاضای خرید پیش‌بینی می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بازار خودرو اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه پایان سال قرار داریم اما بازار خودرو مناسب نیست و بیشتر خرید و فروش‌ها به سمت خودروهای مدل پایین است.

راعی‌فرد با بیان اینکه درحال حاضر ثبت نام خودروهای صفر به ندرت انجام می‌شود افزود: در بازار خودرو همه چیز بلاتکلف است و گویی نگاه‌ها به سمت مذاکرات در وین ختم شده است.

وی ادامه داد: بازار خودرو مانند چند ماه قبل همچنان راکد است و تنها کار و کاسبی در نمایشگاه‌هایی است که خوراک آنها خرید و فروش خودروهای مدل پایین است و نمایشگاه‌هایی که خودرو صفر و حواله خرید و فروش می‌کنند بازارشان کساد است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند تاکید کرد: برخی منتظر ارزانی در بازار خودرو هستند اما باید گفت خبری از ارزانی خودرو نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها