بزرگترین پیست کارتینگ استان در فردوس افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت روز جوان و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان فردوس بزرگترین پیست کارتینگ استان در مجموعه شهربازی پارک دلگشا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران”، حسین اکبری صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح این پیست اظهار داشت: این پیست در محوطه مجموعه شهربازی پارک دلگشا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با حمایت شهرداری فردوس احداث شده است.

شهرداری فردوس گفت: طول این پیست ۴۰۰ متر و حجم سرمایه گذاری در این پروژه  بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که مبلغ یک میلیارد تومان آن توسط آقایان فاضلی به عنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز در جهت احداث زیرساخت مورد نیاز ، توسط شهرداری فردوس در این پروژه هزینه شده است.

وی ضمن تاکید براینکه یکی از اولویت‌های شهرداری، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به نسل جوان است افزود: ماشین‌های تفریحی کارتینگ، ماشین‌هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان پذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت، برخورداراست و به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله بطور عادی، غیر ممکن است.

اکبری ادامه داد: کارتینگ بیس و پایه اصلی رانندگی در تمام دنیاست و مکمل تمام رشته‌های اتومبیل‌رانی است، به طوری که تمام رانندگان حرفه‌ای، کارتینگ تمرین می‌کنند و تمام علاقمندان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی کارتینگ در سه مرحله‌ مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای استعداد خودرا شکوفا کنند.

شهردار فردوس افزود: کارتینگ، یک ورزش موتوری با خودروهای چهارچرخ کوچک است و کسانی که عاشق هیجان و سرعت هستند، باید این تجربه لذت بخش را امتحان کنند چرا که این ورزش شبیه به اتومبیلرانی است اما معمولاً در مسیرهایی که نسبت به بزرگراه‌ها کوچکتر هستند، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   روستائیان و عشایر از بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند می‌شوند

اکبری با بیان اینکه عملیات اجرایی این پیست از اواخر آذرماه سال جاری آغاز و طی سه ماه احداث و تکمیل شد گفت: خوشبختانه حمایت از جوانان در این پروژه نتیجه داد و تلاش و پشتکار سرمایه گذاران این پروژه در جهت به ثمر نشستن طرح و اجرای سریع پروژه ، ستودنی است.

شهردار فردوس گفت : شروع به کار رسمی پیست کارتینگ، روز جمعه بیست و هفتم اسفندماه سال جاری است و تمام علاقه‌مندان می‌توانند از روز جمعه مصادف  با سالروز تولد آقا امام زمان ( عج ) با مراجعه به مجموعه شهربازی پارک دلگشا،  از این ورزش مهیج، استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها