خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی آغوش گشود

خراسان جنوبی با طبیعتی گرم و نعمت‌های فراوان و خاص خود و با مردمی مهربان و صمیمی همراه با عطر جانبخش گل‌های زعفران در شرقی ترین نقطه‌ میهن عزیزمان قرار گرفته است و میزبان مسافران نوروزی است.

به گزارش ” پیام خاوران ” ؛ خاک گرم این دیار بستری مناسب برای شکوفایی این گل زیباست و دامن پر مهرش همچون مادری مهربان پرورش دهنده‌ علما، فضلا و عرفای بسیار گران مایه است.خراسان جنوبی از پیشینه تاریخی بلندی برخوردار است بطوری که بیش از ۹۷۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

همچنین یکی از آثار فهرست میراث جهانی ایران در شهر بیرجند قرار دارد که این خود گواهی بر فرهنگ متمدن این منطقه است. استان خراسان جنوبی علاوه بر جاذبه های تاریخی از جاذبه های طبیعی فراوانی نیز برخوردار است.

روستاها و مناطق نمونه گردشگری استان می تواند مورد بازدید گردشگران قرار گیرد که منطقه نمونه گردشگری بند دره در بیرجند؛ منطقه نمونه گردشگری باغستان- آبگرم فردوس؛ منطقه نمونه گردشگری شهر تون فردوس؛ منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو در سرایان؛ منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی؛ منطقه نمونه گردشگری روستتای خرو و نیاز در طبس، روستای هدف گردشگری افین قاین؛ روستای هدف گردشگری ماخونیک سربیشه؛ روستای هدف گردشگری چنشت؛ روستای هدف گردشگری فورگ درمیان؛ روستای هدف گردشگری خور؛ مجتمع آبدرمانی آبگرم لوت؛ مجتمع آبدرمانی آبترش سربیشه؛ مجتمع آبدرمانی آبگرم فردوس، مناطق گردشگری کویرنوردی دهسلم نهبندان، همت آباد زیرکوه، بشرویه و سه قلعه سرایان و.. نمونه هایی از این مناطق دیدنی و گردشگری استان خراسان جنوبی به شمار می آیند.

نوروز ۱۴۰۱، سومین عیدی است که در شرایط کرونایی اتفاق می افتد و سفرهای نوروزی امسال هم شامل محدودیت هایی همراه است

یکی از مزایای نوروز امسال نسبت به دو سال گذشته، اجرای طرح واکسیناسیون عمومی و واکسینه شدن جمعیت بالایی از هم میهنان است می باشد

بیشتر بخوانید   پیش بینی برداشت ۴ هزار و ۷۰۰ تنی خرما در خراسان جنوبی

براساس اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون هنوز به صورت یکدست انجام نشده و برخی افراد سه دوز، برخی دو دوز و برخی فقط یک دوز واکسن زده اند و این موضوع احتمال شیوع بیماری و بالا رفتن آمار مبتلایان و مرگ و میر را بالا می برد و بنابراین واکسیناسیون موجب عدم محدودیت در سفرهای نوروزی نشده است.

در این شرایط امسال نیز خراسان جنوبی میزبان مسافران نوروزی است ودر این راستای سازمانها متولی خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده کرده اند.

۹۶ بقعه در خراسان جنوبی آماده پذیرایی از زائران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی هم گفت:۱۱ هزار و ۶۷۹ زائر از شب گذشته تاکنون در بقاع متبرک استان اسکان یافتند

حجت الاسلام بخشی پور اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات تاکنون ۶۱ هزار و ۸۵۸ زائر به امامزادگان مراجعه داشتند که از شب گذشته ۱۱ هزا رو ۶۷۹ نفر در این بقاع متبرک اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه ۹۶ بقعه در استان آماده پذیرایی از زائران است، افزود: از این تعداد ۴۵ بقعه مجری طرح آرامش بهاری است و ۳۵ روحانی اعزامی از مشهد و قم در این بقاع مستقر شده اند و خدمات فرهنگی به زائران ازائه می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین زائران در امامزادگان شهرستان فردوس اسکان داده شدند افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند در استان آغاز و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

 

۷۰ اقامتگاه بوم گردی خراسان جنوبی پذیرای مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: درخراسان جنوبی ۸۰ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که ۱۰ اقامتگاه به دلیل تمدید نشدن مجوز،فعالیت نمی کنند.

بیشتر بخوانید   نظارت بر نانوایی‌های خراسان جنوبی تشدید می‌شود

حسن رمضانی با بیان اینکه اقامتگاههای بومگردی، قسمتی از نیازهای اقامتی استان را تامین می کند، افزود: بعضی از این اقامتگاه ها به عنوان جاذبه طبیعی و فرهنگی مورد هدف گردشگران است که از آن استفاده می کنند.

وی از فعالیت ۱۲ تیم نظارتی در استان برای نظارت و بازدید از این مراکز در ایام نوروز خبرداد و گفت: بیشترین اقامتگاههای بومگردی خراسان جنوبی در شهرستانهای فردوس، طبس و بشرویه قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهارکرد: از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین ستاد خدمات سفر در استان فعال و به گردشگران خدمات ارائه می دهد.

 

۱۰۰۰ کلاس درس برای اسکان فرهنگیان در استان آماده شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی هم بیان کرد:۶ هزار و ۷۴۶ نفر مسافر از ۲۵ اسفند تاکنون در مدارس استان اسکان داده شدند.

واقعی با بیان اسکان فرهنگیان و پذیرش در سامانه های اسکان از تاریخ ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی ادامه دارد و از ۲۵ اسفند تاکنون ۶ هزار ۷۴۶ نفر مسافر با هزار و ۵۷۰ خانوار در استان پذیرش و اسکان داده شده اند

وی با بیان اینکه امسال ۱۴ پایگاه برای ستاد اسکان در استان در نظرگرفته شده، افزود: ۹۸ مدرسه و هزار و ۴ کلاس درس شامل ۱۴۱ کلاس ویژه،کلاس درس نوع الف ۳۴۷ کلاس و نوع ب ۵۳۶ کلاس برای اسکان فرهنگیان در استان فعال است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دراین مدت ۳۱۰ نفر عوامل اجرایی در ستاد اسکان همکاری دارند، افزود: در این مدت بیشترین پذیرش و اسکان با ۴ هزار و ۹۳۰ نفر مربوط به شهرستان طبس بوده است.

بیشتر بخوانید   سیزده بدر را درخانه بمانیم/امامزادگان،بوستانهای خراسان جنوبی میزبان مردم در روز طبیعت نیست 

منبع : تسنیم

انتهای پیام//

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها