خراسان جنوبی رتبه دوم ترددهای بین استانی/بازدید۳۷۴هزار نفر مسافر ازجاذبه های گردشگری خراسان جنوبی

درحالی با افزایش ۷۳ درصدی ترددهای بین استانی در خراسان جنوبی روبرو هستیم که رتبه دوم کشور به لحاظ میزان تردد از آن این استان بوده و تا کنون ۳۷۴هزار نفر مسافر گردشگر از جاذبه های استان خراسان جنوبی بازدید کردند.

به گزارش  پایگاه خبری ” پیام خاوران “ سرزمین هزار رنگ و پر نقش و نگار ایران هر کدام از سرزمینش در بهار جلوه گری خاص خود را دارد.از شمال تا جنوبش، شرق تا غرب…فرقی ندارد به ه کجای این نقشه زیبای ایران به هر دیار که سفر کنی نوروزی زیبا را برای خود رقم خواهی زد اما

چنانچه اگر مایلید برای سفر نوروزی تان به جایی سفر کنید که باغ ها و عمارت های تاریخی فوق العاده زیبا را مشاهده کنید و  زیبایی هایی که از همهمه و شلوغی به دور است و کمتر دیده شده را حس کنید، به خراسان جنوبی سفر کنید. چرا که فرهنگ متمایز، موسیقی محلی مقامی و رقص محلی خراسان جنوبی ویژگی های فرهنگی خاص این خطه هستند که اگر خوش شانس باشید، در سفرتان به آن برمی خورید و کلی لذت می برید.

استان خراسان جنوبی استانی مرزی در شرق کشور واقع شده که دارای جاذبه‌های تاریخی دیدنی بسیار زیبایی است از کانال جنی طبس گرفته تا کویر دهسلم و حیدرآباد، چشنت روستای هفت رنگ، مود تا قلعه‌های سر به فلک کشیده، از شهر زیبای تون تا گشت و گذار در بافت تاریخی و قدیمی بیرجند، اینها تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی این استان است که هر ساله در ایام نوروز مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند.

خراسان جنوبی شرقی‌ترین استان ایران زیبا است و این استان از شرق با کشور افغانستان، از شمال به استان خراسان رضوی از غرب به استان‌های یزد و کرمان و از جنوب با استان سیستان و بلوچستان همسایه است.

بیشتر بخوانید   آماده باش ۴۵ گروه عملیاتی و اجرایی صنعت برق خراسان جنوبی در پی بارش برف

طبیعت خاص استان خراسان جنوبی در دشت بزرگ لوت و چشم‌اندازهای زیبای آن در جنوب استان در کنار ییلاق‌های کوهستانی شمال شرقی استان از جمله مهمترین مناطق توریستی- طبیعی خاص به شمار می‌رود.

خراسان جنوبی از مناطق تاریخی و بناهای معماری قابل توجهی برخوردار است و بیرجند، طبس، خوسف، سربیشه و نهبندان، بشرویه، سرایان و زیرکوه هر یک در برگیرنده جاذبه‌های تاریخی و معماری با اهمیتی هستند که به لحاظ معماری و تاریخی، استان خراسان جنوبی را غنی و پربار ساخته‌اند.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های کویری و زیبای ایران است که در طول سال گردشگردان داخلی و خارجی بسیاری به این دیار قدم می‌گذارند و ضمن تهیه سوغات و هدایا از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این استان کویری دیدن می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ۵۴ درصدی ترددهای امسال نسبت به سال گذشته در محورهای خراسان جنوبی خبرداد و گفت: درصد  ورودی و خروجی وسایل نقلیه به استان در این مدت ۴۷ درصد افزایش دارد.

جلال زاده از افزایش ۷۳ درصدی ترددهای بین استانی در خراسان جنوبی گفت که با این افزایش رتبه دوم کشوری را به لحاظ میزان تردد در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین دیتای سامانه های هوشمند حمل و نقل ، از ۲۵ اسفند تاکنون تعداد سفر انجام شده با ناوگان حمل و نقل عمومی ۳ هزار و ۴۹۹ مورد  و تعداد مسافر جابجاشده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ۴۰ هزار و ۲۰۳ مسافر بوده است.ادامه داد: تعداد مسافر جابجاشده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴.۹ درصد افزایش داشته و در این مدت مجموع تردد  در محورهای استان یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۸۹ وسیله نقلیه بوده و دراین مدت ۱۷۶ هزار و ۹۶ وسیله به استان وارد و ۱۵۲ هزار و ۳۳۷ وسیله از استان نیز  خارج شدند .

بیشتر بخوانید   علائم جدید ویروس کرونا چیست؟

جلال زاده گفت: مسافران جابجا شده از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۰ درصد افزایش داشته اشت.

بازدید ۳۷۴ هزار نفر از جاذبه های تاریخی فرهنگی گردشگری

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خراسان جنوبی هم گفت: از ۲۷ اسفند تاکنون ۳۷۴ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کرده اند .

عربی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۸۰ اماکن گردشگری و جاذبه تاریخی وجود دارد افزود: این اماکن شامل ۱۴ روستای هدف گردشگری، ۱۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۸ موزه ، ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه  و ۸۰ اقامتگاه بومگردی است.

وی از اقامت ۱۹۳ هزار و ۴ نفر در اقامتگاههای استان خبرداد و گفت: این اقامتگاهها شامل اقامتگاههای سنتی، مجتمع های آب درمانی، مهمانپذیرها، هتلها، مسافرخانه ها و مدارس و اقامتگاههای موقت است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در۷ روز گذشته میزان ترددها ۵۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته  است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه بیشترین ترددها  در محورهای نهبندان، بیرجند به سمت مشهد مقدس، طبس _ یزد_ فردوسدیهوک راور و دیهوک_ طبس بوده است.گفت:حوادث جاده ای هم دراین مدت ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: براثر ۳۴ تصادف منجر به جرح در این مدت  تاکنون ۶۶ نفر مجروح شدند که افزایش زیادی را نشان می دهد.که بیش از نیمی از حوادث بصورت واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بر رعایت سرعت مطمئنه و بستن کمربند ایمنی رانندگان و سرنشینان تاکید کرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها