خواب آلودگی و خستگی قاتل مسافران نوروزی/۵۰ درصد ظرفیت هتل های خراسان جنوبی پرشد

خراسان جنوبی با جاذبه هایی همچون باغ های تاریخی، چشمه های آب گرم، و موزه های متنوع و همچنین کویر زیبا امسال میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است که برای نوروز خود تفریح در این استان را برگزیده اند .

به گزارش ” پیام خاوران “ ، نوروز امسال با نوروز دو سال قبل تفاوت دارد چرا که در سال گذشته به دلیل پیک کرونا و محدودیتها سفرهای نوروزی به ندرد انجام میشد.اما امسال با کاهش تب ابتلای کرونا مسافرتهای نوروزی رونق گرفت و بیرجند هم به عنوان شرقی‌ترین نقطه کشور با جاذبه‌های زیبا و دیدنی و مهمان نوازی مردم، میزبان خوبی برای مسافران سراسر کشور شده است.

این استان با جاذبه هایی همچون باغ های تاریخی، چشمه های آب گرم، و موزه های متنوع و همچنین کویر زیبا امسال میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است که برای نوروز خود تفریح در خراسان جنوبی را برگزیده اند .

گردشگران همچنین صنایع دستی خراسان جنوبی همچون حوله های سنتی و کارهای معرق، و محصولات زرشک و زعفران این استان را با خود سوغات می برند .

و امسال با کاهش ابتلا کرونا سنت حسنه دید و بازدید نوروزی ایرانیها، باعث شده که آمار سفرها در روزهای پایانی اسفند تا ۴ روز اول فروردین افزایش یابد. اما این سفرهای خوش بعضا تنها به دلیل شتاب و عجله نامعقول برخی رانندگان، به لحظه های آخر زندگی و عزا شدن شادیها و خوشی ها تبدیل می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:از ۲۷ اسفند ماه سال قبل تا ۲ فروردین ماه امسال بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل های استان تکمیل شده است.

رمضانی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تعداد ۹۲۸ مسافر در هتل ها، ۲۵۳ نفر در مجموعه های گردشگری، ۲۵۴ نفر در مهانپذیرها، ۱۵۱۱ نفر در مناطق بومگردی، ۵۴ نفر در خانه مسافر و بیش از ۲۰۴ هزار نفر در اقامتگاه های موقت استان اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید   1130نفر بر اثر کرونا در خراسان جنوبی جان باختند

وی با بیان اینکه همچنین طی همین مدت ۱۷۵ هزار نفر از آثار تاریخی و ۲۱۹ هزار نفر از آثار طبیعی استان بازدید کردند، گفت: بیشترین گردشگر را به ترتیب شهرهای طبس، فردوس، بشرویه، بیرجند و نهبندان داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه تردد بین استانی به تفکیک استانها براساس درصد رشد حمل و نقل جاده ای با ۷۸ درصد رتبه دوم کشوری را داراست، افزود: از ۲۷ اسفند تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۲۳ وسیله نقلیه سبک و سنگین در سطح خراسان جنوبی تردد کردند که نسبت به مشابه سال قبل ۵۶ درصد رشد را نشان می دهد.

جلال زاده با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد، گفت: ۸۰ درصد ترددها در خراسان جنوبی یک روزه و ۱۶ درصد یک تا سه روزه و تنها چهار درصد بیش از سه روز در استان اقامت داشتند.

وی در خصوص سوانح جاده ای هم با اشاره به اینکه تا روز گذشته،  در زمینه تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی ۸۳ درصد کاهش را شاهد هستیم.

امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی به ۳۲ حادثه رسیدگی کرده اند.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: نیرو‌های امدادی خراسان جنوبی از ۲۵ اسفند تا کنون به ۱۰۸ حادثه دیده در این حوادث امدادرسانی کرده اند.

رضایی افزود: امدادگران در این مدت به ۲۳ مورد حادثه جاده‌ای و شش مورد حادثه شهری رسیدگی کرده اند و سه مورد خدمات حضوری داشته اند.وی گفت:در این مأموریت‌ها ۸۶ نفر در حوادث جاده‌ای، پنج نفر در حوادث شهری و ۱۷ نفر با مراجعه حضوری به پایگاه‌های امدادی خدمات گرفته اند.

بیشتر بخوانید   توزیع ۹۴ پنل خورشیدی در مناطق عشایری شهرستان خوسف 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۲۶ نیروی عملیاتی در قالب ۵۳ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته اند گفت: در این حوادث ۱۷ نفر از خدمات اسکان موقت نیز بهره‌مند شده اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از شلوغی جادههای استان خبر داد و گفت:  کریدور نهبندان- بیرجند- قاین ترافیک نیمه سنگین دارد و شلوغ‌ترین محور‌های استان نیز طبس- یزد، طبس – دیهوک، طبس – بشرویه، بجستان- فردوس و دیهوک – راور است.

سرهنگ رضایی از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه حرکت کنند و با خستگی و خواب الودگی وارد جاده نشوند.

وی بیان داشت: متاسفانه در روز گذشته شاهد فوت هم نفر در جاده های استان بودیم که این تصادفات به دلیل واژگونی خودرو در اثر خستگی خواب آلودگی بوده است‌.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها